gammelflaxen

Alla inlägg under december 2010

Av gammelflaxen - 19 december 2010 18:42

Nu har de snöat oavbrutet i flera dagar, så i dag trodde jag inte att jag skulle kunna ta mig in till klubben för vår innomhus träning. Snön bara vräkte ner ute.....men eftersom jag ändå skulle hämta Daniel hos en kommpis så åkte jag i väg med Hope.

 

Vår lilla väg hade de faktiskt plogat på ena sidan, men 272 var under all kritik.......helt oplogad och igen driven på vissa ställen. Konstigt att de inte plogat den på förmiddagen.

 

Kom först till klubbern, då höll Lennart på att ploga. Tur var väl det annars hade man inte kommit fram på vägen och inte in till stugan heller.

 

När alla kommit så var vi 5 st jag med Hope, Susanne med Lotus, Marie, Cajjo och Xit, Maud med Peo och Veronica med Arac. Vi börjde som vanligt att träna en och en i 5 min och sedan byta. De blev mycket kontakt och possition med störning för oss alla. Susanne Gunnarsson hade som vanligt sin kamera med och tog bilder.

 

  

 

  

Krypet fungerade bra idag.

 

När alla fått träna lite så blev de fika, med massor av fikabröd. Susanne hade bakat kakor och Veronica hade gjort morotskaka......jättegott. Jag hade med mig brunpepparkaka med samma glasyr som morotskakan brukar ha.

 

Vi tränade en stund till och Veronica visade lite trick med Arac bla göra framåt kullerbytta. De är så duktiga.

 

Hope fick även följa med Marie och Xit ut en sväng och busa.De var välbehövlig för hon har inte busat sedan i tisdags, då hon och Peo hade roligt.

 

På hemvägen hämtade jag upp Daniel och vi tog oss hem till slut.......trots snödrev och ytsnö. Stundtals syntes inte vägen.

 

Nu har vi tagit in julgranen och satt ljus i den, i köket brinner det i järnspisen och jag kan inte låta bli att äta ischoklad medan jag skriver här, mysigt och juligt. Ute snöar de fortfarande stora tunga flingor.

 

 

 

Av gammelflaxen - 13 december 2010 10:05

I går var de 3:e advent........tiden bara försvinner och snart är de jul...mysigt.

 

Den här veckan har det varit dåligt med lydnadsträning. Jag har haft så mycket annat..........Daniel fyllde 16 år och vi hade gäster och de skulle ordnas och bakas till den dagen. Tänk att Daniel redan är 16!!!!!

 

Jag har också varit på 3 julbord i veckan först på Wij Trädgårdar, sedan på klubben och så i lördags på Kungsforsherrgård. Nu blir det ingen mer julmat fören på julafton.


Jag har äntligen fått svar på min höftröngen också och min konstgjorda höft hade inte lossnat.........så skönt. De som gör ont är den stora muskeln......men nu vågar jag gå utan att vara rädd att förvärra höften.....nu vet jag ju vad som gör ont. Så den här veckan har hundarna fått fler och lite längre promenader än vanligt. De har både de och jag njutit av. (bortsätt från de onda då)

 

Hope har också fått lite konditionsträning med hjälp av 4 hjulingen. Hon älskar att springa framför den.........hon blir så exalterad och skriker och skäller när hon ser vad vi ska göra. De har blivit några turer på ca 4 km och någon kortar på ca 2 km.

 

De är ju inte så långt, men de är inte någon lång sträcka jag vill träna.......utan bara att hon ska få röra sig och att hon ska få en jämn hastighet på rapport sträckorna sedan. Hope får ju själv bestämma farten då hon springer lös en bit framför mig.

 

Lite hundbus har de också blivit. De är sådan fart på leken nu när de är snö och kallt. Hon verkligne älskar snön, medan Jonna helst håller sig inne.

 

I lördag såg vi två vargspår på sjön ca 500m hemmifrån. Både roligt att de finns rovsjur också blir jag orolig för hundarna. Vill inte gärna ha dem ute ensama nu när vargen kommer förbi då och då.........vi bor ju i ett nytt varg revir.

 

I går träffade jag min härliga träningsvänner igen. Vi tränade inne på klubben.

 

Här är en bild på oss alla.

 

Ann-Sofie Wille & Ture, Marie & Xit, Jag & Hope, Maud & Peo, Veronica & Arrac,Susanne & Lotus och Erika med Kakan & Carro

  

 

Vi började ute med platsliggning. Inne tränade vi en och en i 5 min och vi andra som inte tränade hjälpte till med att belöna på rätt ställe eller hjälpa varandra på andra sätt.

 

Gott fika blev de som vanligt och den här gången hade Susanne bakat så goda saffransbullar och Erika saffrans biscotti som också var jätte goda.

 

Här tränar vi på fjärren

 

Foto AnnSofie Björling 


En trött Ture passar på att vila. jag fick också mysa lite med lilla Kakan 11 veckor, när Erika tränade med Carro. Hope var väldigt nyfiken på  valpen, men la sig sedan och tittade på oss.

 

  

Foto Susanne Gunnarsson

 

Krypet är något vi måste träna mycket på

  

Foto Susanne Gunnarsson

I dag blir det ev lite hundbus på em, promenad blir det absolut.

 

 

 

 

Av gammelflaxen - 5 december 2010 16:21

I dag är det 2:a advent och jag har fått julstämmningskänslor. De blir väl så av snön och kylan........alla värmesljus och adventsljus..........och alla goda dofter från saffransbullar, pepparkakor och annat som jag förknippar med julen.

 

I går blev det inte så mycket gjort med Hope och Jonna.............lite konditionsträning blev det med Hope ialla fall..............något måste hon få göra ...

Full fart som alltid, trots djup snö

 


I dag hade vi träff med träninggänget på klubben.......... Vi startade med en platsliggning.


    

Foto Marie Larsson

 

De blev inte så mycket träning för oss ute............mest prat för våran del. ....Vi gick in och tog lite fika med gott fika bröd som Susanne hade bakat och lite goda kakor som Marie hade med sig. En massa hundprat så klart också...........

 

Här är vi Maud & Peo, Jag & Hope, Marie & Xit, Erika & Carro coh så Susannes goding

  

Foto:Susanne Gunnarsson

 

Sedan blev de träning inne. Vi har en stor grönmatta att träna på............jättebra.

 

Vi tränade bla kryp och fjärren. De blev också lite mer trickbetonade grejor, som backa och stå/gå på två ben.

Fjärren

  

Foto: Marie Larsson

 

Stå/gå

  

Foto: Susanne Gunnarsson

 

De var så kul att träffa alla igen..........de var några veckor sedan sist. 

 

Jag fick också köpa lite ägg av Erika vars hönor börjat värpa igen............så härligt med hemägg från höns som har det jättebra. Tänk vilka gula sockerkakor jag kan baka nu.............

 

Jonna ligger på sängen och sover och Hope sover också ttrött och nöjd med dagens träning och bus.

 

Jag hon och Xit fick busa lite, Marie tog med sig Hope och Xit bakom stugan så de fick rasa av sig en stund.

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards