gammelflaxen

Alla inlägg under mars 2011

Av gammelflaxen - 31 mars 2011 10:24

med Peo, Mirax och Lukas. Dagen började som vanligt med jobb, fast igår var de bara att packa och rensa bort en massa saker eftersom jag nu bara ska jobba på ett ställe från och med 1 april.

 

Har haft jättebra hjälp att lyfta, bära mm allt till mitt andra kontor. Tack så jätte mycket för det, utan dig vet jag inte hur de gått.   

 

Sedan mitt på dagen så åkte jag och köpte lite grillad kyckling mm, åkte till klubben och åt lunch med Lennart och hans hundar. Passade på att mysa lite extra med Lewi och Picasso i dag då mina var hemma.

 

Maud kom och vi tog lite fika innan Liz och Monica dök upp. Så kul att träffas, de blir alldeles för sällan. Eftersom mina hundar inte var med, så lånade jag Lukas av Maud, vi tränade mest kontakt och fotgående, eftersom de bara va 3.e gången vi tränade tillsammans och inte känner varandra så bra. Han var jätte duktig fast Maud tränade Lille P samtidigt   

 

Här är Lukas, en bc på ca 6 år

 

Här är Zanto, Hopes goa kullbror

 

 

Monica och mysiga Prizma, bussar med nyinköpt fleesfläta som Susanne gjort

   

 

Maud med "chokladprinsen" Mirax

    

Här tränar Maud fjärren med Peo

 

 

Självklart blev de en massa hundprat när vi fikade och både jag och Maud fick så gulliga små blommor av Liz och Monica. Super söta     

 

På hemvägen hämtade jag mina godingar hos mamma och pappa..........fick även en påse nybakade bullar av mamma, så gott.

 

Daniel kom hem vid 20 tiden och hade fått middag efter träningen hos en kompis och medan jag tog de lugnt framför tv´n så var de bara att börja plugga för honom. han har långa dagar.

 

I morse var de -10 brrrr.........men nu lyser solen och de ser så skönt ut......så nu på em blir de nog några timmar ute.

 

Av gammelflaxen - 25 mars 2011 10:31

Nu har de gått mer över en vecka sedan vi gjorde ultraljudet. Nu syns de tydligt att de finns smått i magen på henne, midjan är borta   på min goa tjej.

 

Vi tränar inte så mycket längre, men lite blir det.........i söndags träffade vi Maud och Marie med hundar så klart och tränade på em. Vi började inte med något nytt, utan körde igenom de "gammla" vanliga. Det gick hur bra som helst.

 

Hope och Xit ville ju busa som vanligt............men de fick de inte. De fick nöja sig att hälsa och små busa i koppel.

 

I går blev det också lite träning, men bara ca 30 min...........de blåste alldeles för mycket.

 

I onsdags hade Marie och jag också 2.a gången på vår klickerkurs. Vi har så duktiga kursare, med olika erfarenhet av träning och olika hundar. Den älsta är faktiskt 10 år...........bra gjort att gå kurs med en lite äldre dam   

 

Kursen är en nybörjarkurs så vi går igenom allt från början. Först gången blev rätt mycket teori................men nu blir de mer och mer praktiskt träning.

 

Jag har inte med mig Hope på kursen, utan Marie får visa med bästa Xit. De är så duktiga. han klättrar på stolar, stänger dörrar och bjuder från "framför mappen".

 

I morgon träffar vi dem för 3:e gången.

 

Nu ska jag ge Hope lite att äta...........hon äter så dåligt. Jag provar med de mesta valpfoder, fodax (fryst helfoder), hundmatsburkar osv........ härom dagen åt hon varmkorv och äggula till frukost............

Av gammelflaxen - 15 mars 2011 17:32

Hope har ju varit mycket lugnare och ska vara på mig hela tiden och i helgen när hon satt i mitt knä så tyckte jag att jag kände något och att hon hade en liten kulmage...................men för att veta hur de låg till hade jag beställt ett ultraljud.

 

Vill veta vad jag ska ställa in mig på valpar eller börja träna ordentligt............ och nu vet jag. Vi såg 5 st små valpar   och när jag skriver små menar jag små. De var ca 2,5 cm nu............ Nu kan manju inte vara säker på att de är 5 som föds.......de kan ju vara fler som Erik inte såg och någon kan ju också tillbakabildas fram till v 5...........som är på söndag.

 

Maud var med idag och hon hade kameran med och tog några bilder. De var så kul att Maud orkade vara med   . Vi gjorde även en tur till Jennys hund & katt. Där hittade jag ett så snyggt koppel..............

 

inte så lätt att se, men de finns där

  

 

Hope i sin bur, änligen klara tyckte hon

     


Hon gillade inte riktigt att ligga på rygg och få magen rakad + insmörjd med kallt gel..............

 

Självklart tränar vi på nu också men inte lika intensivt och vi trappar ner träningen istället för att öka på den. Hon kommer inte heller att få följa med och vara visningshund på klickerkursen som jag och Marie startar i morgon. Jag vill inte att hon träffar en massa nya okända hundar.

 

De blir att ta de lugnt också med att busa...............de brukar gå lite hårdhänt till stundtals, Hope älskar ju att brottas och springa ikapp och hoppa på sin buskompis. Här är hon och Xit som träffades och hade kul i söndags.

 

  

 I söndags träffades jag, Marie och Maud med våra hundar. De blev träning utomhus och fika med mycket prat................de var ju första gången sedan Mauds operation vi träffade henne. Jättkul att de att allt gått bra...........även om hon självklart fortfarande är trött och inte hunnit återhämta sig än.

 

Jag har ju inte heller berättat att vi fått ännu en aussie i familjen............de är mamma och pappa som har tagit en aussiekille på prov. Han har bott hos dem en vecka nu och blir nog kvar. Han har vunnit deras hjärtan.  

 

De är inte någon problemhund och han har haft det hur bra som helst i familjen som haft honom och de var med sorg i sina hjärtan de besöt att lämna bort honom. De som gjort att han måste flytta är att han är så fruktamsvärt skotträdd och så bor de inte så långt i från Marma................Han har alltså hört skott och andra tyngre smällar därifrån i timmar och fler dagar i veckan både inne och ute på promenaderna. De har inte funnits någon fristad för honom alls.............

 

Så för hans skull beslöt de att han måste få flytta................Jag tycker de var starkt gjort av dem att se till hans bästa fast de verkligen älskar och saknar honom nu.

 

Mamma och pappa som fick ta bort sin leonberger för snart 1 år sedan, och ville gärna ha en hund igen...............men inte en valp och killen de nu har hand om blir 7 år i sommar. Han verkar trivas bra och de har fungerat super hela tiden.

 

Så där har vi en kille som kan vara med ock uppfostra valparna................vi bor ju så nära varandra och han är en riktig goding.

 


 

 

 

Av gammelflaxen - 12 mars 2011 11:49

Tänk vad fort veckorna går. De dröjer inte länge förän våren är här på rikitigt..............fast de är otroligt skönt och vackert ute nu också, en sol som börjar värma, blå himmel och lite plusgrader.

 

Har nyss kommit in efter några timmar ute i solen. Mamma och pappa var hit så de blev lite hundbus för Hope och Jonna i dag också.

 

I går var Lennart hit en stund med sina vovar Lewi, Picazzo och Tindra (ja hon är ju Jonnas). Här är några bilder från gårdagen.

 



 Full fart på alla goa hundar, ja inte Jonna då...........hon går alltid för sig själv, min gammla goding. Fast hon blir jätteglad åt de andra hundarna när de kommer.

 

I torsdags kväll då var Marie och Xit hit. Vi behövde förbereda för klickerkursen vi startar på onsdag kväll, så då hade Hope och Xit kul.

 

De har blivit mycket bus och lek och inte så mycket träning................de är jag som inte är så motiverad att träna eftersom vi förhoppningsvis får valpar i april.

Hope är väldigt mammig och ska vara på och med mig hela tiden, ja hon vill kela med alla, ännu mer än vamligt................min fina tjej. jag hoppas ju så klart att de är dräktig hon är och inte skendräktig.............men de visar sig.

 

  

 

 

 

Av gammelflaxen - 6 mars 2011 17:46

Förra veckan blev inte alls som jag tänkt mig, då jag akut hamnade på sjukhus från mån till tors suck........ Nu hoppas jag slippa åka dit på läääääääääääääänge. I aug blir de op, synd att de inte kunde ske tidigare.

 

I dag har jag haft en skön dag ute på sjön i solen

 


De blev många timmar ute idag och skön promenad för mig och hundarna när resten av familjen tog skotrarna.  


Jag tror att Hope är dräktig, men jag kan ju inte vara säker. De kan ju hända att hon är skendräktig också. Jag får väl ha tålamod och vänta...............men större tissar har hon i allafall fått, så jag håller tummarna.

 


Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards