gammelflaxen

Alla inlägg under oktober 2014

Av gammelflaxen - 27 oktober 2014 17:29

De var ett tag sedan jag skrev något här, men jag har inte haft någon riktig inspiration och vi har inte tävlat eller varit på någon spännande kurs.


Men lite små träning har de blivit bla et kort rapport eller lång budföring. De blev ca 1200 m för båda tjejerna. Här är en kort film när de går ut från mig på A och när de kommer tillbaka. Den första biten var på en skogsväg, offtast kör vi på stig och obanad terräng. Ju svärare desto roligare tycker Hope.



 

Både Hope och Emmi var så lyckliga över att få springa. Jag önskar vi kunnde träna rapport ordentligt snart.


Några mindre lydnadspass har jag fått ihop också.


Jag har tillsammans med Marie haft temakvällar på klubben. De sista var i rallylydnad och då var även Susann med en gång och sista gången var Stina med.


En hel del fysträning har de blivit och de gillar både Hope och Emmi, De har inte blivit så mycket intervallträning eller backträning nu, utan ca 3 km - 7 km i lagom tempo.


I går tränade jag och Hope sök. De var säkert 2 år sedan sist och vi har ju aldrig tränat riktigt ordentlig.

Eftersom jag som vanligt (suck) inte kan gå särskillt bra, slapp jag figga och fick köra Hope ändå,


 


Jag klarar inte heller att följa med ut till figgen, så vi struntade i påviset och körde "flying". Hope var rikigt duktig och tyckte de var kul. Ja, jag tyckte också de var kul och är så glad åt alla go vänner som finns där och ställer upp med hjälp om jag behöver.


I går var de flesta av oss nybörjare på sök, men som tur var som hade vi Marie och Maud som är så duktiga och kan de här med sök så bra.


I dag efter jobbet blev de ett kort fyspass på 3 km och lite uppletande. Kul tycker Hope.


       


Lite småbus 


 

Få se vad de blir för hundaktiviteter den här veckan?






Av gammelflaxen - 14 oktober 2014 17:24

Nu var det ett tag sedan jag skrev något här. 


Första helgen i oktober var Elin här med Hopedottern Opal. De var så kul att träffas och så kul att se dem tävla i lydnadsklass 2.


De blev 1:a pris och en 1:a plats. trots en nolla på apporteringen där Opal var för ivrig och tjuvade.


Grattis!!!


Gammelflaxens Love Opal

 

Vi träffades och tränade ihop lite dagen före.


   

 Opal och Hope

 

Hope håller koll på fikat när jag kör igenom Elin och Opal


Mitt knä krånglar så jag har tagit de rätt lugnt med hundträningen den sista tiden. Lite smått har de blivit ändå.

I söndags träffade jag Marie och Susann på klubben och då fick både Hope och Emmi vara med. Innan vi åkte dit hade blivt ca 3 km fysträning för dem.


Marie och jag har också haft temakvällar. Sista gången var i onsdags och då hade vi kontakt och följsamhet. Grunden för all hundträning. De är så kul att de kommer så många ekipage. I morgon blir det tema Rallylydnad och om ett tag blir det patrullhund och lite längre fram ändå sök.


I dag har Ajax varit här hela dagen


Finaste killen

 

 

Tre älsklingar

   

 Full fart och bus, då är de svårt att stanna

Emmi

     

Hope och Ajax

 

Lite Dp för Emmi

 


Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards