gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2015

Åh jag vill också ha en valp

Av gammelflaxen - 2 augusti 2015 18:57

Jag är valpsugen, hjärtat säger att de går så bra med tre hundar, men hjärnan säger Nej och jag tänker lyssna på hjärnan. Om och när jag skaffar en valp, vill jag ha tid och ork att ge den allt den behöver och skulle jag köpa en valp nu, skulle Emmi och Hope inte få den träning och tid som de förtjänar och behöver. Så de blir ingen ny valp här på några år.


Marie min träningskompis hämtade en lite röd aussievalp i måndags.


Marie och Ipa

    


I tisdags var jag dit och tittade på den nya lilla. Så fin och go. Han heter Peak´n Stuff Link Biscuit ”Ipa” och de är Emmis 1/2 bror som är pappa till honom.


Han doftar så gott

 

Syl vassa tänder har han också

 


Emmi har fått duscha, andra gången på kort tid. Hon har rullat sig i diesel och olja.


De flesta hundar brukar rulla sig i andra äckliga saker som spillning från djur……………men Emmi rullar sig gärna i olja. Tok tjejen. Vad rullar sig era hundar i?


    

De dagar som vädret varit bra har vi vart vid havet, så mysigt och skönt. Jag älskar verklig havet, doften och ljudet av alla fåglar och vågorna som kommer in mot stranden.


Träningen den här veckan har också gått på sparlåga. De har inte blivit någon lydnadsträning, däremot så träffades jag, Marie och Stina med hundarna i skogen. De blev uppletande och förlängda budföringar. Oj vilken fart mina tjejer hade, de tyckte att de var så roligt att springa lite längre. Vi alla tre saknar rappportträningen.


 

Uppletande med Emmi

     

Hope

 

Måste lägga pp några fler bilder på Ipa, som också var med i skogen.

   

De blev också väldigt mycket prat och fika. Jag hade med bullar och drömmar, Marie kladdkaka och Stina Åmotskakor. De är inte lätt att försöka hålla igen på fikat när de finns så mycket gott.


Lite fysträning tidigt på morgonen innan de blivit varmt har de blivit och vi har även träffat Ajax flera gånger den här veckan för lite bus.


I dag tränade jag uppletande med mina tjejer och Ajax. Lite fys för Emmi och Hope. Emmi har också fått träna nosework.


Emmi

   


Den här månaden måste jag börja träna Hope lite mer igen, jag hoppas att vi kan tävla i höst. Jag ska också på en workshop för Maria Brandel för instruktörer (utan hundar).


Kursen jag, Stina och Marie ska ha kommer också starta i aug och klubben har även en spårtävling och där ska jag hjälpa till. Jag hoppas också vi kommer i väg på en nosework kurs.


Mitt ena hjärta

 

och

Mitt andra hjärta

 

 
 
Ingen bild

Marie Xit o Ipa

3 augusti 2015 08:05

Åhhhhhhh vilka fina bilder på tjejerna och lille Ipa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards