gammelflaxen

Alla inlägg under maj 2011

Av gammelflaxen - 28 maj 2011 11:39

Tiden bara flyger i väg och valparna har hunnit bli 6 veckor...........De växer otroligt fort. Tänk nu är de bara 2 veckor tills de flyttar   hur ska jag kunna släppa i väg dem, min små hjärtan  . Tur att alla får så bra hem  , men de kommer alltid kännas som "mina hundar".

 

Många av de små har nu även fått tilltalsnamn av sina nya hussar och mattar, som nui kan se på bilderna.

 

 

 

 

 


 


 


 


 


 

 

De är alla helt underbara små personligheter.

 

De är Jasper som älskar mat, Oscar som är stor och trygg i sig själv sedan födseln, Tiger som vill upptäcka allt, Opal som älskar att dra i byxbenen, Astrid som är lite mindre, men låter inte de stoppa henne från något, Emmi som har ungefär samma temprament som sin mamma som liten, måste se höra och röra; Coral nyfiken och full med energi, Jacki glad , go och gillar att äta och Smoky som först hade väldigt lätt att tända till, men som nu har lugnat ner sig och älskar att busa och upptäcka saker.

 

Jag skulle kunna skriva mycket mer om varje liten älskling   Alla vill gärna kela och mysa i knät. Många av de små tar satts och försöker hoppa upp i mitt knä och får de inte komma upp så går de bra att försöka fånga min/vår uppmärksamhet genom att skälla.

Främlingar är lika roligt och mysigt att hälsa på som oss i familjen. Leka och busa, kampa och bära runt på allt i från matskålar, soppslevar till leksaker gillar de alla.

 

Coral, Astrid och Tiger gillar verkligen "röret" och lägger sig gärna i de för att sova.

 

De är underbara alla mina   Vilken tur i oturen att jag har all tid i världen just nu att vara med dem.

 

 

Av gammelflaxen - 24 maj 2011 16:56

5 dagar. Tänk att de kan bli så stora på så kort tid............mina små   :an

 

I torsdags blev jag opererad, de tog ca 6 timmar, men nu är de gjort. Trodde jag skulle ha väldigt ont efteråt då jag inte fick ta någon ryggbedvning utan blev sövd.............men de la någon slags blockering i benet efter operationen som satt i ca 7 timmar, så de var ialla fall ok att vakna upp igen.

 

Var på uppvaket till fredag fm. I går så tjatade jag mig ut från sjukhuset, längtade hem.........Är trött och har så klart ont, men starka värktabletter och en säng har jag ju hemma också.......................för att inte glömma familjen och alla underbara små valpar.

 

Nu är de rehabilitering som gäller i sommar   

 

I dag har jag studerat de små och även fotat en hel del. Delar med mig av lite olika bilder.............när de undersöker en tunnel de fick idag.

 

  Smoky och Opal

 

  Onyx

 

  Ruby

 

   Jasper


  





































Av gammelflaxen - 17 maj 2011 19:48

I dag hade jag besök av Susanne och Ann-Sofie.  De blev valpmys och prat.......sedan så tog Susanne och fotade dem. Ann-Sofie försökte få dem att sitta och stå.............inte det lättaste med vilda valpar    Jag tyckte de blev jättefina bilder ser själva.......

 

    

Gammelflaxens Love Onyx


    

    

Gammelflaxens Love Emerald


    

    

Gammelflaxens Love Opal

     


 

   Gammelfaxens Love Smoky Quarts

  Gammelflaxens Love Jasper


        

Gammelflaxens Love Ruby


 

 


   Gammelflaxens Love Coral


 

 


Gammelflaxens Love Jade


 

Gammelflaxens Love Tiger Eye


  








Av gammelflaxen - 14 maj 2011 10:19

Veckan har gått fort och nu är valparna 4 v gammla. Vi har haft besök i veckan både av valpköpare (nya vänner) och vänner. I idag kommer valpköpare från Göteborg och Stockholm.

 

Här är några fina bilder som Susanne Gunnarsson tagit, hon är så duktig med kameran. Hon, Maud, Liz och Tina var hit i början av veckan. Maud hade kokat kaffe, Susanne bakat supergoda kakor och Liz köpt bullar.............Tänk vilka härliga vänner

   så glad att  i finns...... Tina kom med goda råd, erfaren uppfödare som hon är.

 

 


 

 

Tiger Eve "Tiger"

 

 


  

Emerald

 

 


Valparna har ju också börjat äta lite. De är både köttfär och valpfoder.

 

  

Tierg och Opal

 

  

 

Ozzys matte, husse och lillmatte var hit och tittade på de små, även Ozzys uppfödare Tina och hennes dotter var med. De var jättekul att träffa er alla   Gott fika bröd hade ni med också    och massor med hundprat blev de såklart.

 

Lennart, Marie och Jonna kom också en em. De ska ha en liten kille. Även dem hade med sig fikabröd och Jonna tog många fina bilder. Hundprat, fika och valpmys blev de då också   

 

I går dök Karro med son på 4 år och kompisen Anna upp för lite valpmys. De var första gången för valparna att träffa ett litet barn.   De fungerade bra. Innan de kom hade Elin varit här, hon ska ha en liten tik och där kommer valpen få de så bra   .

 

Tur att mamma och pappa finns, vet inte hur de skulle gå utan dem    Städa och städa blir de för dem och mer och mer "stök" blir de ju med de små underverken. Daniel hjälper mig också varje morgon iannan skolan att byta tidningar, plädar och att städa......Bästa hjärtat    får gå upp 05,30 för att hinna med de innan skolbussen..............

 

På torsdag kommer antagligen min operation att bli av. Usch har ingen lust alls   men måste man så måste man Suck!!!!  efter de kan de väl bara gå framåt...............hoppas jag.

 

 

 

 

Av gammelflaxen - 10 maj 2011 11:14

I dag var de så härligt ute så valparna fick gå en en liten stund. Här är lite bilder.

 

'   Emerald

 

   Jasper

 

 


   Ruby och Onyx med Jonna


 



  


Här är Smoky på upptäcksfärd i köket

 

   En sovande Emerald

 

I går efermiddag kom de valpköpare från Insjön. De var jättekul att ses och de blev några trevliga timmar   .

 

Lite senareså kom Maud ochg Marie , på lite valpgos, fika och en massa prat.  Valparna fick undertiden gå på upptäcksfärd i köket. De är alla framåt och vill undersöka allt de ser.

De två som fortfarande utmärker sig mest är Tiger och Onyx. Tiger springer runt och undersöker allt först, fullfart fram med denn lilla svansen viftande och högt   

 

Onyx är inte långt efter. Jag är ganska säker på att Onyx kommer att få ett blått öga......ska bli spännande att se, han som är så mörk också. Någon av tjejerna får också lite blått i nåogot öga. De är så söta allihop. Sätter man sig på golvet så blir man överfallen...................

 

De har också nu i några dagar ätit lite köffärs..............alla kastar sig över maten, lika snabbt som de kastar sig över Hope. Alla små hjärtan är så underbara  .

 

Senare i kväll kommer nog lite mer valköpar och gos besök. Så kul med alla som kommer på besök  I morgon, på fredag, kommer mer roligt besök.

 


 


 

 

Av gammelflaxen - 8 maj 2011 11:42

Vilket härlig väder de är och har varit även igår   .

 

I var jag ute massor i solen......................så härligt. Faktiskt så blev de lite träning för Hope..................... Hope älskar ju att springa bredvid 4 hjulingen och även bredvid/framför skotern , hon blir super taggad och de ska gå fort. Nu när jag sitter i rullstolen så får hon för sig att de är något motorfordon och att de ska gå fort.................................när de nu inte går fort så skäller hon och hoppar runt och på mig som tokig.

 

Därför bestämde jag mig för att träna bort detta i går.  Första kriteriet var att hon ska hålla sig på vänster sida och inte hoppa på mitt höger ben, andra kriteriet var att hon ska vara tyst.

 

De gick överförväntan.................................. på vår em promis så var hon tyst nästan hela tiden och gick faktiskt ett riktigt fint frittfölj bredvid rullstolen, med kontakt     stundtals glömde hon sig och började skälla, men oftast gick de super...........................och de var ju första träningstillfället.

 

Med lite mer träning så kommer de bli hur bra som helst. Hon är super min lilla Diamant   

 

 

Kunde inte låta bli att göra någar lätta övningar från lyd klass 1.

Inkallning, ställande och läggande funkade jättebra. Hon kommer in så fint och sätter sig vid min vänstra sida på rullstolen,, stannar så snyggt och jag "rullar" vidare osv.

 

I går kom min syster med barn upp och hälsade på. De är så kul när vi ses. Äter gott, pratar massor mm

 

Hade tänkt lägga ut en video här, men de går inte. Varken att ladda upp i bloggen eller lägga in från you tube...............................så vill ni se valparna nu så gå till  http://youtu.be/1ctgjmTby6M  och även till

http://youtu.be/T9nVTGhcTqM där ni ser min systerdotter Tejja och valpisarna.

 

Oh vad irreterande att inte kunna lägga in filmer här............de krånglar ofta.

 

Får väl se om de går lite senare att få in en film..

 

Nu kommer Eva på fika besök och valpgos. Vi hörs 

 

 

 


Av gammelflaxen - 4 maj 2011 07:52


Valparna börjar nu upptäcka varandra och är riktigt duktiga på att hålla balansen på sina 4 ben   


I går var Lennart här för att titta på valparna. Han ska ju ha en av dem.......han fick ingen favorit utan gillade alla   och vem gör inte de............. De är så goa allihop.


Maud kom också förbi på lite valpmys, fika och hundprat.....jätteroligt att ses...........


I dag kommer antagligen Lennart igen och har Marie med sig (hans fru). De bor ju så nära att de kan komma när som helst.Hope är så cool.....hon har inget emot att de kommer människor och tittar på valparna, bara hon får vara med och får hon ju såklart. Visar hon minsta oro så, lämnas hon och valparna i fred, men hon gillar sällskap och somnar nöjd på golvet när vi sitter inne hos henne och valparna.


Tänk kl är bara 08 och jag har redan skrivit här.........ja valparna väcker mig tidigt när de blir hungriga, Daniel ska till skolan och de mesta tar ju så mycket längre tid att ordna nu när jag inte är lite rörlig som vanligt.......så då hinner jag med massor i alla fall........när jag är uppe tidigt.


Hoppas på en varmar dag i dag.........men ännu är de kallt................håller tummarna för sol coh värme till helgen.









Av gammelflaxen - 2 maj 2011 18:50

I går tog vi lite nya bilder på valparna. Alla har också fått namn nu. Ögonen har de också öppnat och de börjar bli lite mer liv och rörelse i valplådan.

 

Hope har inget emot att Jonna är med och tittar och luktar på de små och de dröjer inte många dagar nu förän de ska få flytta in i köket.

 

Här kommer foton på valparna och vad de heter

 

  Smoky är trefärgad med lång svans han och Jasper är ganska lika varandra. Han heter Gammelflaxens Love Smoky Quarts....missade Love på bilden ser jag..

 

 

Jasper har lite mindre i vitt i nacken och inte lika mycket tan på kinderna.

Storleksmässigt är de lika varandra också.

 

  Här är Tiger, matvraket. Han sitter ständigt fast vid Hope och diar. Han föddes som nr 2, hemma innan vi åkte i väg till Falun.

 

 Onyx kom först och även han är ett riktigt matvrak. Lite som tjuren Ferdnand är han också......är nöjd var han än är och sover lika gärna i min famn som i valplådan.

 

  Här är Coral, som gärna gör sin röst hörd, när de är nått som inte riktigt passar......

 

  Jade var först med att öppna ögonen.

 

   Ännu en mysig liten tjej, med en svart fläck mitt på den vita kragen.

 

  Ruby är trefärgad med lång svans. Ruby, Jade och Emerald är väldigt lika storleksmässigt. De andra två har kort svans.

 

   Trefärgad liten och söt



De ska bli spännande att se hur de utvecklar sina olika personligheter

 

 

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards