gammelflaxen

Alla inlägg under januari 2011

Av gammelflaxen - 27 januari 2011 14:28

I dag efter jobbet (slutade 12) så blev de en rapport/budföring. Hope har inte tränat rapport sedan i mitten av nov.............så idag blev det äntligen av. Ja de blev inte en helt riktigt rapport träning, utan mer en blandning av rapport och budföring.

 

Hon fick gå i väg med Lennart 1 km och sedan springa till mig.............vänta några få min och så springa tillbaka till lennart 1 km bort.........min lilla Diamant fixade de hur bra som helst. Tänkte att de kanske skulle vara lite lång sträcka när vi inte tränat på länge.....................men hon sprang lika snabbt som hon brukar och tyckte de var sååååååååååååå kul.

 

Nu vill jag träna på riktiigt, med långa sträckor, vänte tider och andra ekipage.......

Här är en bild Lennart fotat (ja han har tagit alla bilder här idag)


När Hope sprungit klart, då var det "bustime" och Lennarts hundar Lewi och Picazzo fick komma ut ur bilen, ja Jonna också så klart. Så blev de springa av igen..............full fart i rapport sträckan Lewi måste ju kolla vart Hope varit och hon sprang så klart med...........2 km till i full fart.


Till och med Jonna sprang och hade kul i dag.


   


De blev en massa bus och lek..............här är lite bilder 





   


       


   


De var så härligt i solen, de kändes som vår.......  Efter avslutad promenad blev det fika... Jätte gott när man varit ute ett tag. Nu ligger båda mina hundar och sover gott, själv eldar jag i köks spisen och ska nog snart ta en kopp kaffe igen.

 

I går kväll träffade jag Marie och Maud en stund............vi hade lika trevligt och mysigt som alltid.   

Av gammelflaxen - 22 januari 2011 17:28

I dag hade vi en stunds mysig träning med fika och prat tillsammans med Maud och Marie , ja deras hundar också såklart. Vi började att träna lite ute. de blev fritt följ, rutan och lite annat. Hope tyckte de var så kul. Här är några bilder som Marie tagit.

 

  

De är så lätt att få henne för långt fram när man tränar i dunjacka!!!

 


Vi gjorde ingen platsliggning tillsammans, men Hope fick ligga och vänta när vi diskuterade träning  

 

  


Innan vi gick in blev de lite bus också. Här är Xit och Hope.

 


Inne så blev det först lite fika med supergoda kardemummabullar, med någon sorts härlig fyllning och choklad mumms. Maud hade de med sig. De var så kul att träffa henne nu när hon kommit hem igen efter nästan 2 veckor på sjukhuset.


Inne tränade vi på kryp, våreat kryp har blivit platsbundet tror jag............så i dag ändrade jag på vissa detaljer. De gick efter en stund riktigt bra.

 

Metallapporten har jag inte tränat..........jag har försökt men Hope har inte gillat att ta den.............idag bestämde jag mig för att shape in den lite mer ordentligt............................och efter 5 min så plockade hon upp den!!!! Goa härliga Hope.Tänk om jag alltid skulle planera träningen lite och mer genom tänkt!!! då skulle all innlärning ske snabbare, inte som nu ta genvägar som inte blir så bra...........träningplaner behövs då och så.

 

  


Xit sitter i bakgrunden och hoppas att Hope ska släppa, så att han kanske om han har tur får springa dit och apportera. De är han så duktig på........han apporterar allt så bra. Lilla Peo han blir också bättre och bättre på metall apporten.

 

Vi fikade så klart igen.......vad annars och då passadxe Hope och Xit på atty stjäla till sig några min mer lek.

 

  

  

De känns så skönt att ha kommit igång lite bättre med träningen igen. Den här veckan har varit rolig med all träning...............inne i Gävle med brorsan Zanto, Prizma och deras mattar, med mycket hundprat och så i dag med Marie och Maud.......härligt!!!

 

Så skönt att cortison sprutorna hjälpt............så härlig att ha ork och inte så ont.

 

Nu är det dags att göra ordning såsen till steken som står och puttarar på spisen och så blir det hemgjord chokladmousse till efterätt..............lätt att göra och så gott.

Av gammelflaxen - 21 januari 2011 08:06

I morse vaknade jag av att en aussie landande på min mage kl 05,30   lite bryskt uppvakande........men de uppvägs ju av alla godmorgon pussar   .

 

Passade på att gå upp och kolla värmepumpen när jag ändå var vaken och den stod på sleep.....vet inte varför den inställningen hela tiden kommer upp..... satte på pumpen igen och så inne i köket hör jag ett ilsket surrande.........en geting for runt, runt. Jag önskar att den kunde tas för ett tidigt vårtecken.....men de troliga är väl att den vaknat uppe ut sin sömn inne någonstans.

 

I går hade vi en bra och rolig dag. först var vi som vanligt på jobbet och när jag slutade vid 11.30 åkte vi iväg för en stunds hundbus med en av Hopes hundkompisar som hon känt sedan hon var 8 v. De for runt ute och busade för fullt.......... sedan var de tid att ta sig in till Gävle för 2 timmars träning i Anna Hilldings lokal.

 

På vägen dit blev de en liten kaffe och chokladmuffins på macken, som lunch!!!

 

Kom fram till träningslokalen i god tid. Liz och Monica kom ungefär samtidigt. Lokalen var ljus och fin, med en filt matta på golvet och speglar på väggen.

 

Vi började med lite kontakt träning och fortsatte sedan med lite allt möjligt.

 

 

Kontakt  

 

Frittfolj


 

Apport



Lite tranings prat blev de ocksa. Har pratar vi lasta fram eller bakben i fjarren och vi tranade val alla med att forsaka fa lasta bakben. Hope har ett riktigt bra stallande fran ligg, men vi behover fa in ett bakot ligg.........      


Jag kan inte fa dit nagra prickar over vissa bokstaver om nagon undrar    


Sjalvklart blev det fika och roligt prat ocksa en stund. Sedan korde vi igenom varandra i lydnaden. De gick over forvantan tycker jag, Hope tyckte de var kul   


Vi la ocksa platsliggning. De fanns en skarm att gomma sig bakom och hundarna skotte sig sa bra.


 

Jag med Hope, Liz med Hopes bror Zanto och Monica med Prizma   


 

Vi pratar pa och vara duktiga hundar haller anda full kontakt


Liz och jag gick och gomde oss medan Monica stod kvar vid Prizma. Hon ska ev snart ut i 1.an 

 

Tva timmar gar fort nar de ar roligt och vi hade sa mycket att prata om att vi akte och at en bit ocksa............. De var sa kul att traffa Liz och Monica de var alldeles forlange sedan sist. Till nasta ghang for de inte ta sa har long tid igen.

 

Nar jag kom till baaka in till Ockelbo sa traffade jag Marie och Xit. Vara hundar hann busa en liten stund innan vi akte hem till en kompis som just kommit hem efter en tid pa sjukhuset. De var kul att traffa henne igen, aven om de igar bara blev en liten stund.

 

Pa hemvagen sedan hamtade jag sonen pa gymmet och Jonna hos mina foraldrar dar hon varit under dagen. Sa skont att kunna lamna henne dar nar man ska vara borta lange.

 

 

 



Av gammelflaxen - 18 januari 2011 16:43

I går var jag och fick några cortisonsprutor så i dag kändes allt mycket lättare. Så skönt att kunna röra sig utan att de gör för ont.

 

I morse fick vi lite sov morgon till 06,30 skönt.............inte var de så kallt heller. Hope fick följa me3d mig till jobbet och när jag arbetat klart så åkte jag upp till klubben. Tränade lite små saker inne bla att backa och kryp.

 



 



Väl ute tränade vi lite allt möjligt, vi har ju inte tränat så mycket alls i vinter .......bara små saker.

 

Lennart var också där med sina hundar så Hope fick busa ordentligt med Lewi och Picasso.

 


   




 Lite fika med mackor blev det och hundprat som vanlig. Hope verkar vara nöjd med dagens aktiviteter och ligger här bredvid mig och sover. Jonna däremot har bestämmt sig för att de är matdags ...............så hon sitter och piper. hennes aktivitet i dag var ett varv runt sjön.

 

Nu är det dags att laga lite mat och att göra Jonna till villjes............mat.



Av gammelflaxen - 16 januari 2011 17:01

Vad har Hope och jag gjort den här veckan då? ja faktiskt inte så mycket alls............. Nu när jag är inställd på parning om några veckor så är jag inte lika taggad på att träna.

 

Vi har tränat lite i alla fall, backa i från mig, backa in mellan mina ben, snurra runt och så krypet. Här är en liten väldigt kort film på vårt kryp.

 


De har blivit lite hundbus också.............vilket uppskattas väldigt mycket av Hope. Jonna hon håller sig för sig själv även när de är hundar på besök och jag tror hennes korttidsminne börjar bli dåligt.............men glad och pigg är hon annars.

I går var det -20 och riktigt kallt................idag regn och +1............


I morgon är jag ledig, de blir så skönt och så ser jag fram emot torsdag em då jag ska träffa Liz & Zanto och Monica & prizma för lite innomhus träning i Gävle.

Förhoppningsvis kan Maud med lille P och Marie & Xit följa med också.

Av gammelflaxen - 8 januari 2011 15:20

I dag träffades jag, Marie, Maud, Christel och Erika S med hundar uppe på klubben för lite träning.

 

Hope fick först följa med Marie och Xit på en pullsande promenad längs skoterspår vid klubben. Gulliga Marie som tar med Hope så hon och Xit kan busa........själv kan jag ju inte gå där. Här är lite bilder som Marie fotade på våra gulliga snömonster.

 

  

 

 

   

 

    

 

Väl inne igen så tränade vi som vanligt en och en och hjälps åt med att klicka eller att komma med förslag på förbättringar.

 

I dag blev de lite mer störning eftersom de var 3 "nya" hundar med. Jag och Hope tränade kryp, fjärr och lite andra små konster.

 

Mysig fika stund med prat och ännu mer utbyte av ideér blev det också...........som de brukar.

 

Tänk vad bra att vi kan träffas och träna så här!!!!

 

Av gammelflaxen - 3 januari 2011 17:09

Jul och nyårshelgen har kommit och gått, med massor av god mat och trevligt och roligt sällskap.  De har varit så mycket annat att vi inte hunnit att träna. De kan ju faktiskt också vara positivt för nu är både jag och Hope sugna på att träna.

 

I dag åkte jag upp till klubben för att träffa Maud och Peo för lite träning...............men vi hade turen att träffa Lennart med Lewi och Picasso och Marie med Xit också, en liten stund......så Hope fickj först busa med Lennarts hundar och sedan en stund med Xit...............så kul för henne.

 

Maud och jag började med att fika och prata..................tänk att de alltid finns så mycket att prata om. Sedan blev de lite träning också så klart. Vi tränade kryp.............som inne faktiskt fungerar över förväntan. Lite fjärr och andra små övningar blev det också.

 

Tiden flög som vanligt i väg och de var dags att åka hem...............men innan dess fick Hope även busa med lille P. De hader så kul ute i snön. Så nu ligger en trött, mätt och belåten hund (Hope) och sover.

 

Ja Jonna sover hon med. Hon fick vara hos mamma och pappa när Hope och jag åkte iväg,,,,,,,,,,,,,,,,,för att hon skulle slippa att ligga hemma och ha tråkigt.

 

Nu vill jag ha de lite varmare............jag är så stel och har ont i lederna. Särskillt vänster knä och höft och axel................hade tänkt ringa i idag så jag får lite cortisonsprutor, men de blev inte av. Tänk att man kan längta efter dessa sprutor..........men de är bara för att jag vet att effekten blir så bra...........oftast i alla fall.

 

Nu ska jag ta och tända eld i köksspisen och sedan vila resten av kvällen. I morgon är de jobb igen.

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards