gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 1 september 2015

Lite av varje, sol, träning, bilder och lite film, egen Plats på klubben

Av gammelflaxen - 1 september 2015 18:46

Under aug blev de inte mycket aktivitet här, på bloggen även om de har blivit både träning och mysdagar.


Vi har varit ett par dagar vid havet och de blev en hel del bilder, här är en del.


Emmi

   


Emmi har alltid full växel i och gjorde illa sin tass, men nu efter va 1 veckas vila är hon helt bra igen.


Full fart jämt 

   

Någor konstig hittade hon också

   


De tog inte många sek så hade hon undersökt de "konstiga" och allt var som vanligt igen.


Hope tar de mer lugnt

 


Busa är alltid kul

     

Emmi kan sova lite hursom helst

   

 

  


Nätr Emmi varhalt passade jag på att träna bättre frysmarkeringar i nw, 


Hon är så duktig på att alltid hitta den gömda doften, men markerar alldeles för fort och jag har inte kommit mig för att träna på markeringarna för sig, tidigare.


  


Nu när Emmis tass inte längre gör ont, har de blivt både bus och lite fys.



 


  

Hopes och min lydnadsträning går upp och ner. Ena dagen fungera allt jätte bra och hon har full fart och älskar de nya belöningsrutinerna. Nästa träningstillfälle är hon lika "seg" och omotiverad som tidigare.....


I dag vara de en det en seg och omotiverad hund........jag vet att de är mitt jobb att motivera henne och få henne att tycka de är kul, men just nu känns e som om vi ska lägga lydnaden på den berömda "hyllan" ett tag och fokuser på annat.


Jag träffade en av våra domare i dag och vi satt rätt länge och pratade om träning, tävling och hundar.

Han hade varit ute i skogen för att förbereda för helgens brusktävlingar.


Åh vad jag önskar att jag kunde träna och tävla i bruks med Hope igen.

Både hon och jag tycker de är så kul.


De är studtals så frustrerand e att ha en kropp som inte fungerar som den ska........... jag har till och med fått en "egen" p plats på klubben så jag slipper gå från vanliga parkeringen till plan och klubbstugan när jag har extra ont och svårt att gå. Gulliga dem.


Båda mina tjejer älskar att spåra och Hopes favorit är fortfarande rapporten, patrullstig tycker de också är kul........men de är inte så ogta längre de får träna någon av specialerna.


Nog om de. 


När de slutat regna i dag så gick vi ut för att träna lite och då bestämde jag mig för att börja träna in höger handling inför avanceradklass på Hope. Vi tränade vändningar mot varandra.



 Jag ser en massa saker som måste ordnas till och tränas på, men är rätt nöjd en då för att inte ha tränat de förut.


Vi tränade också på stå, ligg, sitta kvar på höger sida, ligga, sitta stå kvar, när jag går runt och de gick kanon. Hope och jag får fortsätta träna högerhandling och lära in alla nybörjare och fortsättningsskyltar på höger sida samt de nya skyltarna, så vi kan ut och tävla lite i avanceradklass.................hoppas få till de i höst.


Anna Larsson har så många bra tips och filmer på alla klasserna, så där kan man få en hel del inspiration.


Nu ska jag ta de lugnt en stund, med lite glass och en bra film, medan regnet smattrar på taket.

(är ensam hemma nu)


  







 

 



  


 
 
johanna

johanna

1 september 2015 21:30

härliga bilder!

http://wildshenanigans.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards