gammelflaxen

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av gammelflaxen - 14 februari 2011 12:08

i Skulltuna, hos Blue Wingfires A Touch of Hous "Ozzy". 

 

  

Hope började löpa i första veckan i feb som hon gjort sedan allra första löpet och sedan 3-4 dagar har jag väntat på höglöpet. Jag vet ju att hon höglöper rätt sent, men ändå började jag undra dag 10 ungefär..............bara för att jag var rädd att missa rätt tid. De var ju tur att de inte var rätt dag i fredags..............för då var vi insnöade och kom varken till jobb eller skola.

 

I lördags kom Lennart med sina hundar, visst de var intresseade men inte så mycket. Hon vek inte undan någon svans.........så i söndags på dag 13 kom Lennart förbi igen.....hon ställde inte upp sig och de var inte så särskillt intresserade. Hmmm de borde ju vara nu............ som tur var hade jag frågat Marie om hon och Xit kunde komma förbi. Jag tänkte att han har ju erfarenhet, som stolt pappa till 2 kullar   

 

Och se, Xit han knapp in genom grinden förän Hope ställde upp sig och Xit var väldigt intresserad...............hon lät honom även komma upp på ryggen, så de var dags ändå.

 

Att inte Lewi försökte para henne tror jag beror på att han har inte parat någon tik och att Hope alltid dominerar honom...........så goa Lewi vågade nog inte försöka och lilla Picasso, ja honom brukar hon mest ignorera. Han hänger i hennes päls runt halsen eller någon annan stans och hon brukar inte ens lägga märke till honom. Jo i bland någon enstaka gång så duger han.

 

Så då var de bara att åka iväg. Lennart kom och hämtade mig och så plockade vi upp Liz i Valbo. Lennart vill ju gärna träffa pappan till sin blivande hund och Liz ville gärna träffa både Ozzy och Buddy.

 

Väl framme så lät vi hundarna bekanta sig, men de var ingen tvivel om att de var rätt dag. Efter ett litet tag satt de fast, närmare 25-30 min.


   Här bekantar de sig lite med varandra. Foto Liz Myhr



  


När allt var klart så blev de gott fika med annanaspaj och kaffe/te och en trevlig pratstund, innan vi åkte iväg hemåt igen.

 

Både Liz och lennart tyckte mycket om Ozzy och som Lennart sa, han var ju ännu mysigare än du sagt ...............de säger väl allt!!! och förutom att vara väldigt mysig och go är han även en väldigt duktigt tävlingshund. Gå in på min hemsida och läs mer om både Hope och Ozzy. www.hundinfo.se

 

Om någon timme så ska vi väg på en andra date.............

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards