gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 28 juli 2011

Vallhundskurs i Lingbo, träning mm

Av gammelflaxen - 28 juli 2011 09:42

Vad har vi gjort den sista veckan då som är hundrelaterat.................Jo i går var vi med Maud Hansson till Lingbo. Där hon gick en vallkurs för Karin Söderberg. Karin har deltagit i EM 7 gånger och vunnit 1 gång 2007.

 

De var väldigt roligt och intressant att vara med och titta och lyssna. De var väldigt varmt och soligt hela dagen. Lite jobbigt för alla deltagare, både får, hundar och människor.............men de är ju sommar    

 

Emmi och Hope var också med. Båda skötte sig så bra. Emmi la sig och sov vid mina fötter. Lennart med Jasper kom också dit en stund...............Jasper skötte sig också så bra lilla gubben. (ja så liten är han ju inte)

 

Kennel Hairdogs som annordnat kursen låg väldigt vackert. Här är lite bilder .

 

    

Maud Hansson med Guldgruvans Peo och Karin Söderberg

 

      Tuvärr så vet jag inte namnet på alla deltagare.....men här är de en bearded colli som vallar. Tina som annordnade kursen föder upp dem.

 

Kvällen spenderade vi sedan vid havet..........................Där blev de lite mat och fika. Hundarna var också med.............Emmi tycker vattnet är väldigt spännande...........de blev inga bra bilder på henne och vatten..............men lite andra bilder från kvällen är här

 

     

En dag förra veckan var vi till Högbo och gick...............fikade och var mycket runt djuren (höns, ankor och får)

 

    Här var en läskig låtsas hund tyckte Emmi....................men de löste hon så klart

 

  

De är riktigt mysigt att då och då ta en promenad i Högbo

 

Lite träning har jag också gjort med mina tjejer, då och då. Här var vi på klubben med Stina och Puma bla.

 

    Vart tog godiset vägen............

 

  Puma med sin belöning.............så söt.

 

  

Emmi gillar att kampa

 

  Inte så lätt att sitta fast när matte tränar mamma..............

 

  Tre aussies på platsliggning.........Hope i mitten

 

Har pratat med flera av mina valpköpare och även fått mail.................alla mina små har de så bra   och de är alltid så kul att höra hur de går både i vardagen, i träningen och allt annat som händer och sker.

 

Avslutar med en bild på Gammelflaxens Love Coral "Nipsu", hon är så lik sin mamma i huvud och uttryck.

 


 

 

 

 


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards