gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

En så Härlig träningsdag med bla Emmis första åkerspår

Av gammelflaxen - 3 mars 2012 16:43

I dag träffades jag och Marie med hundar. De var strålande sol, blå himmel och inte blåste de något i dag heller.

De var ett perfekt väder och vi hann med både uppletande, spår och lite annan träning.

 

Vi började med uppletande. Emmi fick starta.

     

Hon leker gärna.......

 

  

 

  

Min, min..........

 

Sedan var de Hopes tur

  

Marie hade lagt två spår, när vi kom (Xit hade redan gått sitt) och efter uppletandet så fick Emmi gå sitt.

De var första gången hon gjorde ett åkerspår. De ca 300 m med 5 pinnar.

 

  

Lite varmt ...

 

  

Full fart i spåret

 

Emmi var så duktig. Hon spårar jättebra och de var så kul att kunna se när hon spårade.

Hon markerade alla pinnarna.

3.e pinnen såg aldrig Marie när hon markerade, utan helt plötsligt vänder Emmi sig om och spottar ut en pinne...............då har lill hjärtat plockat den i farten och fortsatt spåra med apporten i munnen.

 

  

Full fart till mig efter spårslutet och myset med Marie

 

Sedan var det Hopes tur. Hon fick ett blandat spår åkerkant och buskterräng.

 

 

Hope missade första pinnen, men sedan spårade hon jättebra. Även hon hade 5 pinnar.

 

Efter spåret passade vi på att fika. Så gott efter några timmar ute och så härligt varmt att sitta i solen och fika och prata om allt mellan himmel och jord utan att behöva jäkta.......underbart.

Emmi ville gärna in till kompisen Xit.

  

 

Efter fikat blev de lite små träning med mina tjejer. Emmi fick träna kontakt och vi övade även på haltandet.

Kommer en liten filmsnutt i morgon på det.

 

De var en så härlig träningsdag. Jag är jätteglad för spårträningen. Är också jätteglad för att Marie gärna tränar med mina tjejer, sådant mina leder gör att jag inte kan träna, så som spår och uppletande tex.

Maries hemsida hittar du här


Tack för en jätte bra dag

 

I går em blev de lite hundbus, här är några bilder.

 

  

 

  

 

  

Jasper vill ikapp........

    

Jasper bett i Emmis bak är inte uppskattat!!!!

 

  

Emmi med mamma Hope, full fart som nästan alltid.

 

Den här lediga veckan har de varit hundaktiviteter nästan varje dag. De har varit så skönt att kunna ägna sig ordentligt åt hundarna.

De är jättekul att vi kan träffa Lennart och Jasper så ofta och se hur ännu en av  de "mina"  utvecklas.

 


 




 


 
 
Ingen bild

Marie o Xit

3 mars 2012 18:36

Tusen tack för en helt underbar träningsdag och tack för goda råd i vårt "haltande" :)
Dina tjejer är så duktiga att spåra och det var så roligt att få gå med dem... men rackarns också att jag inte såg när Emmi plockade upp pinnen och fortsatte fram i spåret! Gogumman <3
Vi är supernöjda efter idag och snart är det torrt och fint på klubben så vi slipper dessa smutsiga hundtassar och Xit-päls som blir såååååå skitig :)
Han är riktigt nöjd killen men så blev det ju nästan 4 timmars träning också
Ha en underbar kväll
Kramar från oss

 
Maija

Maija

3 mars 2012 20:47

Vilken härlig min Emmi har när Jasper biter henne i baken x)

http://tigereye.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards