gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 12 mars 2012

Flatcoated Retriver tik söker nytt hem

Av gammelflaxen - 12 mars 2012 18:55


I dag på em ringde de en äldre dam som jag haft på kurs och undrade om hon kunde komma hit en stund och prata.

De visade sig att hon behöver omplacera en av sina hundar pga att husse har gått bort för 1 1/2 vecka sedan och hon klarar inte av två hundar.

Så nu undrar jag om de är någon som vill ta över en hund eller känner någon som vill ha en hund.


De är en drygt 5 årig Flatcoated Retriver tik.

Jag vet inte så mycket om bunden, mer än att de har varit en sällskapshund hitintills.


Hör av er till mig om ni är intresserade, så förmedlar jag kontakten till henne.


I dag har de varit ett härligt soligt väder, med en del blåst. Efter jobbet blev de lite hundträning. Jag började med att kampa med Emmi. Där har jag använt mig av omvänd lockning och fast de var väldigt, väldigt länge sedan vi kampade, så kom hon i håg...................ja vi har väl lite problem med att släppa på passivitet forfarande.



Skulle önska att jag kunde använda mig av kampen oftare och mer i träningen, men jag får så f... ont i axlarna när vi kampar. Hon går verkligen i gång och de skulle vara en perfekt belöning i många moment.


Vi tränade även lite starter och annat "smått och gott".


Hope fick också träna en stund. Rutan har de sista träningarna gått riktigt bra. Full fart in i rutan och stanna, går så bra, de gånger jag ber henne. Hoppas, hoppas de håller på att lossna för oss i detta momentet.


De blev nog 1 timmes hundbus i skogen efter träningen och de var behövligt för båda mina vovvar.


I helgen har vi tränat lite lydnad och i lördags blev de sök träning med Emmi. Full fart ut till figgarna. Duktig tjej.

De var perfekt väder, med sol då också. Så kul att efter träningen sitta och fika och prata.


Måste passa på att Gratta Klubbens första Rallylydnads ekipage Susanne Gunnarsson, som varit ut och tävlat i helgen. De blev 2 godkända resultat.


Så alla ni som vill gå rallylydnas kurs hos oss i vår, anmäl er nu. Susanne kommer att hjälpa mig och Marie med den kursen.







  




 
 
Ingen bild

Marie o Xit

12 mars 2012 21:15

Duktiga tjejer som kampar :) Både matte och vovve ♥
Hoppas hoppas den lilla flat-tjejen får ett nytt hem
Kram kram från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards