gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

RL söndag med Sofia Angleby

Av gammelflaxen - 23 april 2012 12:14

Men börjar med den här bilden Marie fotade i lördags, på Hope, Xit och Emmi

 

Hope sitter som sin mamma Flizan. Så där ser hon jämmt ut mitt hjärta.


Tidigt på söndags morgonen var Lennart, Jaspers husse på klubben. Där gjorde han mackor, bakade kanelbullar och lagde lasagne med sallad till lunch. Tack!! de var jätte gott.

 


Dagen var riktigt bra, med en massa bra tips och råd om sådant du inte kan läsa dig till.

Sofia är utbildad RL domare bla.


Jag satt som vanligt nu mera mest på min pall, men så är de just nu.

 


Men lite kunde jag inte låta bli att träna.........

 


Skylt genomgång

 

Vi lyssnar och lär!!

 


Här är en banvandring

 


Hope gick en bana med Malin. De gick väl ok............ Malin och Hope har inte träffats förr, så då kanske man ska säga att de gick riktigt bra.

 


 


Hmmmmm vad ska jag göra här?? Pussas lite kanske!!

 


Dagen gick fort och jag tror att alla var nöjda.


Här är en tjej som jag började klicka in. Ska till hennes klubb och prata klicker om någon vecka.

 


Nu får jag fika besök och hundbus besök. Behövs nu när jag inte kan göra så mycket, eller får är göra så mycket..............är de väl. Har ialla fall fått en tid på fotronden om 2 veckor.


Janne och Daniel har också satt upp lite nytt staket och sätt över de andra, så  u tror jag att även Emmi håller sig inne på tomten. De känns bra att kunna ha henne ute.


I kväll har jag och Marie privat lektion med en tjej som behöver lite hjälp med lydnaden i lägre.

Vår klubb, hyr ju ut instruktörer till allt möjligt tävlingshjälp, allmänlydnad eller vad man nu kan behöbva hjälp med. Tur jag har min rapport pall...............



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards