gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Insnöade och Hope och Emmi är hemma igen

Av gammelflaxen - 4 december 2012 10:45

Den här helgen blev vi insnöad, jag och min syster. Hon kom upp till mig på fredagen och skulle hem igen på 40 års fest på lördagen.


Snöandet började på fredagen, men vi åt gott och myste och eldade i köksspisen.


På lördagen när vi tittade ut så snöade fortfarande och de var massaor av snö. Danierl hade skottat på fredagen innan han åkte, men de syntes inte.

 

Syster yster skottade halva dagen. Janne kom på em med en snöslunga för att ta upp vägen ner till oss. vår väg är ca 200-300 m från en något större väg, som de plogat.....


Snöslungan var för liten och orkade inte med, så de slutade med att vi ringde en bekant i byn som kom och körde upp vår väg.  men då var de för sent att åka för min syster så hon stannade till söndagen Sammanlagt har vi fått ca 80 cm snö i helgen.


Så här ser de ut i dag

Hundgården

 


Vy från trappen

 


I dag har jag fotat hundarna när de busade en stund. De är riktigt kallt ute. I natt var de  -25


 


 


 


Jag har svårt att vara ute, kan inte få på mig någon jacka och i den här kylan behövs den. Tur de kan vara ute själva.


I går fick de busa med Jasper och hans flock och jag fick 2 påsar hembakade bullar   


Emmi och Hope fick komma hem i söndags kväll. De var så skönt att ha dem hemma igen. De har varit hos mamma och pappa sedan jag kom hem från sjukhuset.


Jag känner mig bättre och har slutat med de starka smärtlindringstabletterna. Skönt.


Axel leden sitter som den ska, men senor och muskler var söndertrasade och läkaren har försökt sy i hop de han trodde skull kunna bli bättre..............de blev bara 1 muskel. Så oavsätt träning mm kommer jag aldrig få bra rörlighet i axeln. Tex kommer jag aldrig få upp armen högren än i axelhöjd.........men värken kommer väl bli bättre.


Just nu har jag en del restriktioner i rörelserna jag får göra för att ge den enda muskeln som han försökt laga, största möjliga chans att läka ihop bra,


Op gick som sagt bra, men natten efter op var hemsk.  Jag har gjort 9 op på ortopenden tidigare och en gång förr har de blivit så här efter op...................ont, väldigt ont. Smärtlindringen brukar fungera bra efter op och de brukar inte vara nåra större problem............ men nu hann blokaden gå ur helt innan de gav mig något, läkaren hade glömt!!!! ordinera....


När de andra på rummet fick sin smärtlindring för 2.a gången och jag började få riktigt ont, frågade jag........... och då fick jag så klart hjälp, men då räckte de inte till och de tog fram till mitt på nästa dag innan, de blev ok smärta.


Men nu är de klart och på fredag ska jag ta stygnen och hoppas allt ser ok ut.


Nu är de 1 vecka sedan Jonna    fick somna in

 

Min fina prinsessa


Här är hon logga till en fotograf (tog bort texten)


Självklart saknas hon enormt här hemma, men med hennes magproblem och ålder fanns inte många val,

Hon som älskade mat så mycket och nu inte sedan i maj ätit annant än specialfoder och ändå blev dålig då och då..............och nu hade hon varit dålig så länge i magen (veckor). De blev diet och medicin och när allt såg bra ut och hon fick äta ordentligt igen blev de lika igen... De nätter hon var ut 5-6 ggr var lungna, många gånger var de 20 ggr på en natt........


Sista dagen fick hon äta sig mätt, både på foder och ägg och annat.


Jonna kommer säkert dyka upp flera gånger i bloggen, mitt saknade hjärta   


Snart kommer daniel hem, skolan är stängd pga en stor vattenläcka.


Hundbus besök kommer också snart.












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards