gammelflaxen

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av gammelflaxen - 5 mars 2013 15:25

Sedan jag bloggade sist, har vi små tränat inomhus med kompisar, de har blivit hundbus och vi har haft vår kurs tillsammans jag och Marie.


Våra klicker kursare är otroligt duktiga och inttresserade. De är jättekul att hålla kurs då.


Jag och Hope har börjat träna på Dagens Trick 12, "vänd". De går riktigt bra. Hoppas vi hinner träna klart de här tricket innan tiden gått ut. De andra tricken har vi börjat på också har de kommit massa saker i vägen för träningen. Ja vi har ju tränat men inte så intensivt som man i bland måste för att få till något helt nytt.

Hope kan vända på komando nu, men gör lite för vid vändning fortfarande.


De här är väl inte ett trick, trick.......om ni förstår...........men användbart i bla freestyle...........de kommer vi nog aldrig att tävla i, men att lära in nya saker är kul för både mig och hundarna och de kan säkert bli användbart att kunna.


Vi fortsätter så klart att träna de andra tricken också. Emmi börjar bli duktig på att halta, men jag har ännu inget verbalt kommando på det.


Jag måste börja träna lite "vanliga" trick också.................alltså lydnad...... De har vi nästan helt struntat i sedan jag började kunna träna igen efter sjukskrivningen..................men de ska vi ta tag i.


Tävlings suget kom lite i går...................då pratade jag med en av Lovekullens mattar som snart ska ut på tävlingsplan.


Här kommer lite bilder


De är full fart på mina tjejer när vi är ute, som alltid.

 


 


Emmi tar verkligen i när hon springer

 


Jasper med flock var hit en dag och då tränade Lennart honom här i köket.

Lite tips i träningen kunde jag inte låta bli att ge.


 


Fick även en massa fina bilder på mailen, som Lennart tagit. Här är en av de bilderna

 


Nu måste jag strax i väg till jobbet................är lite sen nu....

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards