gammelflaxen

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av gammelflaxen - 18 augusti 2010 14:59

I dag hade jag ingentligen tänkt att träna rapport, men regnet bara öser ner, så de får bli på fredag eller i helgen i stället.

 

I går var jag i väg till bruks en stund innan HUS mötet och passade på att träna. Vi tränade bla linförighet enligt "mitt" variabla belönings schema och hon gick så bra. Satt snyggt och hade full kontakt hela tiden    Vi tränade även lite annat som backa, långt framförgående mm.

 

Krypet håller jag ju också på att träna. Hon kryper snyggt och riktigt lågt, men på något sätt har jag gjort de tråkigt, för efter ca 1,5 m - 2m slutar hon och tittar åt ett annat håll. De ser ut som hon  tänker - Vadå skulle jag göra nåt mer!!!

 

Där måste jag komma på något annat sätt   att få in det ordentligt. Att träna backa tycker hon är kul, då viftar svansen hela tiden...............

 

I dag ska vi träna lite metall apportering hemma och inne.

 

Nyss har båda hundarna fått märgben och legat ute på bron och gnagt på dem.

 

I morgon ska vi ner till Tierp och träffa Kristina med Aldo och Temper (också hundar från Meet MyOwn). Hon ska gå för Tomas. Liz med Zanto och Ajax kommer nog också dit. De ska bli kul att träffas och prata. Synd bara att Hope är mitt i löpet, så de blir inget bus med killarna.

 

 

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards