gammelflaxen

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av gammelflaxen - 20 augusti 2010 10:32

I går åkte jag till Tierps BK för att titta på när Kristina med sina hundar Meet MyOwn Aldo Montana " Aldo" & Meet MyOwn Temranillo "Temper" tränade för Tomas Ivarsson.

 

Temper tränade lite allt möjligt inför kommande tävlingsdebut. Han var så duktig   . Passade på att fota lite, här är han på väg över hoppet.

 

  

 

Aldo tränade bla kryp och uppletande. Här är han i en inkallning med ställande & läggande.

 

 

 

Jag tränade inget med Hope där, men passade på att fråga om bla inlärning av uppletande och när man tittar och lyssnar på träningsråd som någon annan får, så lär man sig också mycket och får lite nya ideer.

 

De kunde inte bli något bus för Hope, med killarna för hon höglöper. De var väldigt roligt att träffa Kristina med hundar igen   

 

Jag åkte hem och vilade ca 1 timme innan jag åkte in till bruks för att träna lite skott träning. De gick bra, stod lite längre ifrån henne än sist, men skotten bekommer henne inte alls.

 

Jag var ganska stel och hade ont i axlarna så vi tränade inte så mycket. de blev lite fritt följ och kryp också. Efter en trevlig fika stund med träningskommpisarna så blev de en vanlig platsliggning också. Hope låg bra, fast jag stod inte alltför långt bort pga löpet. De var tur de för hon tycker så mycket om Maris Xit   och han henne. Fick de bestämma så skulle de bli små aussie/springers, men de vill vi inte ha.

 

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards