gammelflaxen

Alla inlägg den 6 november 2011

Av gammelflaxen - 6 november 2011 16:13

lägg tillbaka pinnarna i frysen och kom ut och hjälp mig upp. Har så förb.... ont i armen. Har nyss avslutat samtal med sjukvårdsupplysningen. avakta några dagar du uppfyller inte kriteriet för att åka till akuten nu................... i morgon ringer jag ortopenden...................är rädd att de är axelprotesen som ev lossnade när jag rammlade och hamnade på axeln. De värker inte, men jag kan inte lyfta upp armen utan att de gör så ont. Kan inte lyfta upp den på tangentbordet, men kan skriva när den väl är där..................Suck kan inte vrida heller och nå alla bokstäver............

 

I fredags blev de lite lydnadsträning, väldigt lite. Sedan följde jag med Maud till fårfarmen när hon skulle valla. Jag och Emmi stod inne i hagen och Emmi skötte sig mycket bättre än väntat. Skällde en del, ville gärna till fåren.

 

Mauds Peo har utvecklats massor och blivit jätteduktig på att valla. När vallningen var klar blev de gott fika inne hos Tina och en massa prat om avel, vallning och annat hundprat. De var en riktigt rolig och trevlig dag.

 

I lördags tränade vi sök för första gågen. Vi var en hel massa människor och hundar. Både Hope och Emmi fick vara med. Jasper med husse Lennart var också med. Här är lite bilder.

 

   

Lennart, Jasper och Maud

 

   

Tittar spänt efter figgen, som var Marie...............

 

 

Hope vill i väg

 

 

Marie förklarar hur de ska gå till

De blev en lång men bra dag, med korvgrillning och fika också.

 

Idag bar de iväg på kurs för ET hundägartubildning. Eva och Jill var våra ledare. Träffaden även några sedan en tidigare rapportkurs och även några klubbkompisar. Nu blev de inte riktigt som jag tänkt mig, eftersom vi var i skogen med hundarna hela tiden och alla stod lite här och där. För Emmi blev de besvärligt, hon fick ingen överblick, utan hörde bara några här och några där. De gjorde att vi mest tränade på att inte skälla och på passivitet.

 

Vi är ju ofta i skogen med andra hundar och tränar och får hon bara se var de finns och vilka de är går de bra att koncentrera sig och jobba, men här var de lite för tät skog för det. Hon såg någon röra sig här och någon annan skymtade där, jobbigt för henne att inte ha full koll.

 

Eva har vi gått för,förut och hon är duktig och rolig. Jill var ny fr mig, men kom med bra tips ang klickerträningen som jag inte tänkt riktig på förut.

 

När vi kom hem blev de lite hundbus, här är lite bilder.

 

 

Jasper och Hope

 

Jasper passade på att bada

 

 

Nu ska jag gå och vila en stund, spänner mig väldigt och de känns som något är riktigt påtok med armen. Hoppas jag har fel och de bara är muskler.

 

 

 

 

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards