gammelflaxen

Alla inlägg den 20 november 2011

Av gammelflaxen - 20 november 2011 15:32

Den här helgen har de blivit mycket hund igen, ja de kommer de bli några helger till framöver. De är mycket inbokat fram till mitten av dec.

 

I går började det med spår för mina tjejer Hope och Emmi. Vi träffade Marie tidigt på fm och hon la spår och gick dem också.

Hope fick ett lite längre spår i vanlig skog och i väldigt snårig skog, ut på en bredare stig och in i skogen igen. Hope spårade i ett bra tempo och markerade alla pinnarna bra. 


Emmis spår var ungefär som ett apellspår, med 4 pinnar. Hon gick spåret jättebra och markerade alla pinnarna så bra och hennes tempo var "härligt" som Marie sa.

 

Jag är så glad att Marie vill spåra med mina hjärtan.

 

Klockan 11 hade vi bestämt träff på klubben, med lite fler vänner. Marie och jag hade bla i hemläxa att ordna en provar på dag i rallylydnad, så de var de vi gjorde.

 

Men först så började vi med att fika. Susanne hade bakat värdens godaste kaka till kaffet. Maud hade äntligen fått permis från sjukhuset och sin behandling. De var jättekul att träffa henne en stund. Så när vi fikat färdigt så byggde vi en väldigt enkel nybörjar bana. De var för övrigt den första banan jag och Marie ritat.

 

Här förklarar vi lite hur de går till

 

 


Susanne hade med sig både filmkamera och kamera. Här har jag "lånat" lite bilder av henne. De blev två olika banor vi byggde och körde. Hope höglöper, så hon är inte sitt riktiga jag och de blev ju även besvärligt för killarna Xit och Lotus.

 

   

   

    

Spiralen

 

 


Alla våra prova på ekipage (Karin, Kajsa och Susanne) klarade banorna hur bra som helst. Har man tränat/tävlat bruks eller lydnad, har man mycket gratis. Rallylydnands momenten är uppbyggda på samma sätt, men ihopsatta lite annorlunda.

Sedan får man prata och visa hunden hur mycket man vill............lite svår när man är van att vara tyst och att få nerdrag för dubbelkommando om man visar.........men de är roligare än jag trodde.

 

De som blir svårast för oss, är när hunden ska vara på höger sida (vi håller ju inte på med agility). Här är ett klipp när Hope och jag ska vända emotvarandra och hon gå en bit på höger sida ..............tänk på att de är nytt för oss http://youtu.be/XeOc99359RE och här är snurr undergång "träning" för mästarklasssen. Då hunden ska snurra mot dig och som ni ser så kommer Hope efter lite då, när hon snurrar bort ifrån mig........... http://youtu.be/56C58bvFQE0 .

 

De var i alla fall jättetrevligt i går. Tack n i som kom och provade på...................ni alla klarade de jättebra.

 

I dag åkte jag, Emmi , Lennart och Jasper på kurs nere iTierp. (E & T) De är så  nyttigt att träna på andra platser och med nya människor och hundar. I dag var vi i ett grustag. Emmi skötte sig mycket bättre än förra träffen och på slutet var jag faktiskt riktigt nöjd med mitt yngsta hjärta, så de käns roligt.

 

Jag han inte se så mycket vad Lennart och Jasper gjorde, men Lennart var nöjd med sin yngsta flockmedlem.

 

På väg tillbaka till bilen fick syskonen springa och busa. Nu ligger de en trött och nöjd Emmi här bredvid och sover.

 

Allt som allt en riktigt bra helg.

 

Min arm är fortfarande hel kass...............suck!!!! men lite, lite bättre, så nu behöver jag vila en stund så de onda släpper och de ska väl gå bra nu, efter flera timmar ute och sedan en god middag, elden sprakar i köksspisen och de är riktigt varmt. Bra för såriga muskler och senor.

 

 

 

 

 


 


 

 



 

 

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards