gammelflaxen

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av gammelflaxen - 11 augusti 2012 18:09

I dag blev vi uppflyttade till högre spår. Här är min fina goa tjej

Meet Myown Hope Diamond

 


De var första spår tävlingen för oss alla, både mig Lennart och Hope. Så nu är vi en erfarenhet rikare.


Dagen började på klubben kl 7,30 med samling och vid lottningen fick vi spår 2.

Ett väldigt kuperat spår vid Rönnåsen.


Vi åkte dit och när de var vår tur gick vi till spårstarten. Innan hade jag gått med Hope både på klubben och vid Rönnåsen.................men hon bajsade i påsläppet ändå. Hon brukar alltid kissa eller bajsa vid påsläppet. Jag tror de är sedan rapportträningen då hon alltid gör så påvägen till B stationen, markerar återvägen..........


Hon blev även distraherad av att jag stod kvar och tittade, så hon hoppade på Lennart...........de resulterade i en 7:a.

Hope spårar gärna och fort.......Lennart höll igen, men de kom ändå snabbt tillbaka (14min) de hade 4  +slutet och de blev en 7.a på spåret också. Vi fick i allafall fortsätta och hade chansen till uppflyttning.


Väl på klubben så blev de lite fika innan budföringen. Lennart skulle skjuta............jag blev lite orolig att hon skulle söka upp honom, men de gick bra.........hon sprnag raka vägen till motagaren och satte sig. När hon skulle skickas därifrån så blev hon osäker. När Louise (motagen) sa att hon skull springa i väg såg man hur hon ryckte till och var på väg men sedan hejdade sig................osäker på om hon hört rätt.......så de blev ett dk där och 8p.


Dags för platsliggningen. Jag blir alltid så nervös inför den.

Hope skötte sig bra................hon flyttade rumpan en gång så de blev 9,5 p, men jag hade oroat mig för att hon skulle snappa mygg osv.........


Så blev de 10 min paus innan lydnaden. Vi var nr 2. Här är några bilder.


 


 


 


Vår poäng

Linförighet 7,5 (ojämn position, springer ej) kan inte springa

Framförgående 7p (drar, dåligt avslut)

Platsläggande 9p (ngt seg ner)

Inkallande 10p

Kryp (Avstod vi så 0p)

Apportering 8,5p (tempo)

Hopp 10p

Platsliggande med skott 9,5p (rör sig ngt)


Sammanlagt 430,5 p


Jag är nöjd med vår tävling. Vilken tjej jag har, tänk om vi kunde träna ordenligt hela tiden och hon inte hade en matte som inte får eller stundtals inte kan träna som man ska och vill.


Är också glad för mina härliga vänner som hjälper mig med spåren, utan er hade de inte gått.

Ni är GULD värda. Mssor med Kramar!!


De blev även en liten släkt träff, då Liz kom och tittade på tävlingen.

 Tog några foton, men nu är nätet så segt att jag inte får upp dem.


De var iallafall kul att hon kom upp och mysigt att få pussa lite på Peppsi 15 v och så fin.


De har varit en bra dag och som vanligt trvligt  och mysigt på klubben, men gott fika och god mat.


I morgon väntar vallning, så då är det Emmis tur att få en heldag med matte.


  





Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards