gammelflaxen

Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av gammelflaxen - 12 augusti 2012 19:38

I dag var det vallkurs igen på fårfarmen, för Nina Jönnson.


Vi startade kl 9 med fika och prat. Vi det var Tina och Reine som äger fåren, Nina, Lennart, Carina, Ann och jag.


Jag och Emmi var först ut in i hagen, men efter en heldag i går ville min kropp inte riktigt samma sak som mig..............så de blev Nina som fick gå med Emmi första omgången.


 


I dag vallade vi bagglamm, som ska användas på ett Km i sept. De behöver vallas in.


Efter ca 15-20 min så var de Lennart och Jaspers tur och Jasper var mycket mer tänd i dag.

 


Vi turades om allihop idag, med avbrott för fika och lunch. Lunchen var kolbullar som Reine stekte ute över elden...........mysigt.


 Här kommer fler bilder


 


 


 


Emmi var riktigt duktig. Sista omgången gick jag och Lennart in i hagen och OJ vilket självförtroende hon fick när matte var med............. på gott och ont.


Hon började cirkla fåren idag...........duktig tjej......blir att fortsätta med kl 12 och 6. En bra början.


Jasper var riktigt duktig i dag och fick mycket beröm...........husse  också........Nina tyckte jag skulle vara stolt över Jasper...............så roligt

 


 


Så duktig på att stanna....


Så när kl närmade sig 17 så bar de av hemåt..


De var en rolig och lärorik dag. Hoppas kunna åka dit 1 gång/vecka


I går träffade vi ju Zanto och Pespi............här är en bild på dem. Emmi var hemma så hon är inte med.

 


Så nu är den här härliga hundhelgen slut och i morgon väntar jobb igen och på kvällen är de HUS möte med planering inför höstens kurser.

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards