gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 16 februari 2013

Rolig överaskning i postlådan, träning mm

Av gammelflaxen - 16 februari 2013 10:32

En dag när jag hämtade posten, låg de ett större brev där.

De var en fin aussie kalender som Jaquline och Jeanette skickat.

De var så kul att bli överaskad, Tack!!!

 


Några dagar senare kom nya bilder på Jackie och på deras lilla charmtroll Jim.


Gammelflaxens Love Ruby

 

Så snygg tjej


Jag och mina tjejer små tränar.

De är så kul och inspirerande att träffa mina kompisar på klubben och träna.

nu när Marie pluggar till klickertränare, får jag frächa upp mina kunskaper i våra diskusioner. De är väldigt nyttigt.

Så vi sittar där i pauserna och fikar gott och pratar inlärningspsykologi.


Träningen just nu är mest små detaljer eller trickträning, med Hope har de bla blivit en del stegförflyttningar och hon har blivt duktigt på dem åt alla håll. Lika bra har vi väl inte fått till fjärren i 3:an, måste koncentrera mig på den lite mer.

Vi små tränar trick också bla städa (plocka saker i en korg). Vi har kommit en bit på väg. Belönar jag efter varje sak, går de jätte bra............men om vi ska försöka klara DagensTrick 11, så ska hon kunna plocka minst 2 saker innan belöningen kommer. De kan hon men hon står länge, länge och väntar på om de ska komma något klick, innan hon släpper leksaken.

Titta själva om ni vill

http://youtu.be/9OhewGrHkaA


Emmi får också träna på att städa. Hon är mycket mer nog på att verkligen lägga sakerna i korgen.


 


Vi är inte klara med träningen än. Emmi kan ta en sak i taget och lägga i med belöning mellan sakerna. Här är en liten film då vi tränar. Vi har hunnit lite längre nu än då vi filmades

Emmi är inte helt säker på än, vad jag vill..............kanske stå i korgen.......

http://youtu.be/qrGMvbNna8U


Jag och Marie har också haft 2:a gången på vår kurs. Våra kursare är jätteduktiga och de är blandade kunskaper. En helt ny och fick börja med att klicka in, medan några hållit på ett par år. Så därför blir träningen blandad, vilket är jättekul. Sist pratade vi och de fick träna target, någon fick bara lära börja lära in nos och tass target, med en annan kunde använda de i träningen till tävlingslydnaden och en tredje till ett trick.

De är så omväxlande och kul.

Vi startar vid 18 och sist slutade vi nog inte förän 21,30.......


Nu ska jag ta och engagera mig lite i mina hundar, innan vi ska iväg på middag.









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards