gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 18 februari 2013

Mys med familjen, årsmöte, Emmi städar

Av gammelflaxen - 18 februari 2013 19:26

De har varit en lugn och skön helg. Mys med systeryster, Tejja, mamma och pappa, samt resten av familjen.

Emmi hade så kul med Tejja i lördags. Här är det Hope som försöker komma åt att pussa henne.


 


Hope 

   


Mys på skotern

 


I söndags em hade klubben årsmöte.............Åh vad mycket gott fika bröd de fanns. Lennart hade bakat 2 olika tårtor, Britt-Marie hade också bakat en tårta och Anna Å och Erika hade båda bakat goda småkakor.

Tack för att ni tog er tid och bakade till mötet.


Nu finns klubben på fb.

De kan nog vara bra, de flesta medelmmar är nog med där och då går de snabbt och enkelt att nå de flesta med all möjlig info.


Jag slutade i styrelsen i höstas pga att jag inte tycker att jag kunnat/kan engagera mig så som man ska, när man sitter i en styrelse. Stora delar av 2011 kunde jag inte ta mig till mötena pga alllt från nybytt höft till bruten arm och 2012 har också varit foten, byta axel mm. De får räcka med att hålla kurser och att sitta i HUS.


De här tulpanerna (som ger vårkänsla) fick jag

 


Hope och jag hamnade på delad 3.e plats av bruksekipagen och på 3:e plats av lydnadsekipagen på klubben 2012.


Så är "deadlinen" inne på Dagens Trick 11 Städa. Jag lämnade in ett bidrag på Emmi. Hon kan städa (plocka upp) flera saker utan belöning nu............. men står och väntar över korgen för att se om de kommer ner någon gobit innan hon hämtar nästa sak.


Här kan du se vårt bidrag, inte så bra kvaliteé. Har ställt mobilen mot en stol på golvet och låtit kameran gå...............

Titta här om du vill se hur de blev

http://youtu.be/boAYKKecm7k


Idag hade vi besök av Jasper med husse, Lewi och Picasso


Jasper

 


Mina tjejer har haft en fulltecknad dag, med skotertur, hundbus, promenad runt sjön och lite små träning för Emmi inne i köket


Emmi

 
















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards