gammelflaxen

Alla inlägg den 23 juli 2013

Av gammelflaxen - 23 juli 2013 18:20

Nu var det ca 10 dagar sedan jag skrev något, så då börjar jag med dagens spårträning.


Emmi väntar på att få spåra

 


I dag träffades jag, Marie, Maud och Laila för att träna spår. När vi väntade på att de skulle bli dags att spåra, blev de fika och prat.


Marie spårade med mina tjejer och med Xit. Emmis spår hade legat väldigt länge så hon fick börja.


Marie och min krångelgumma   

 

Lite intrasslad


I dag blev de nomesele

 


Så iväg på spåret ca 1100 m

 


Även på grus och där var Emmi så noga, duktiga tjejen min

 


Nu ätr spåret slut. De blev 2 pinnar bort av 8  + slut


 


Sedan var det Xit som fick spåra med sin matte


 

Maud hade lagt ett utmanande spår åt honom på ca 1100 -1200 m


Så när de var klara så återstod Hopes spår.

 


Fotade  en fjäril medan jag väntade


 


    


Marie fotade under spårningen


Så är de tillbaka. Hope hade också 2 pinnar borta och ca 1100m


 


När vi var klara blev de korvgrillning och fika...................med en massa träningsprat.


Maud och jag avslutade dagen med ett lydnadspass.


Tack tjejer för en bra och givande dag. Så GLAD Marie att du spårade med mina hjärtan.


  


I går var vi hundvakt åt Ajax, så då statade morgonen med hundbus. När Ajax åkte hem på kvällen så tog jag och Daniel och körde lite intervallträning i skogen med hundarna. Vi skickade dem sammanlagt ca 1000m på mjukt underlag emelllan oss.

De gick jättebra och Emmi kunde sitta lös och vänta på sitt komando fast Hope hade sprungit till mig.


 


  


Har även gjort annat än tränat hund. bla har jag varit hos min syster.

 


Söta gråsparvar där vi åt lunch.................fast inte så kul att de översvämmade borden efter rester.


  


Emmi har fått träna rapport ordentligt för första gången, ja två tillfällen har det blivit. Jag har inte tränat så som jag vill och borde med henne, hon har bara fått vara med nu för att "tagga" Hope, eftersom vi oftast tränar ensamma. Är säker på att Emmi skulle bli en spuper rapporthund. Hon klarade 900m enkelväg första träningstillället................vet att jag skyndar på saker, men hon fick gå de Hope gick och klarade det. Så duktig min tjej.


 


Även Hope är duktig


 


Vart tog mamma vägen?


 


Emmi sänds från A till B, en liten kort film kan du se här


Tänk om vi hade en husse som ville vara med och träna, de skulle vara så bra................men vår husse vill "bara" mysa med hundar inte träna.


De är så svårt att få till träningstillfällen med en kompis, de blir alldeles för lite tränat.............. vi ska ju ha tid samtidigt!!!

Men är så glad över de träningarna vi får till. Tack för dem     



När vi tränat rapport blir de alltid hundbus efteråt asom extra belöning


 


     


Syskonen hittade något äckligt att rulla sig i


   


En törstig Jasper

     


  


Vi har också tränat lite på klubben tillsammans med Stina och Maud en dag.


Här är Stinas, lilla Stella

 


De var en "liten" sammanfattning av vad vi gjort.


Jag tänkte också vara med på Dagens Trick 16. Den här gången är de front arbete som gäller. Nos mot näsa i steg förflyttningar, få se om jag hinner få till det.

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards