gammelflaxen

Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av gammelflaxen - 19 augusti 2014 15:49

 I morse när jag vaknade så var de första jag hörde på radion " It´s Good To Be Alive" med Imelda May och jag blev på så bra humör och glad av den .


På väg till jobbet var det dimma, men solen höll på att komma igenom

 

När jag var på väg hem från jobbet, blev jag tvungen att vända och åka tillbaka..........jag hade mailat ut om ett viktigt möte tilll en massa personer och glömt att skriva dit något av de viktigast. När de var gjort åkte jag hem och efter lite kaffe för att vakna till så blev de hundträning hemma.


Jag har ett moment i högre som jag förträngt och "glömt". De är skallet, har trott att de inte är någon ide, att jag inte ska få Hope att skälla. I går gjorde vi vårt första försök och hon lät, med mycket jobb i från mig (blev nästan hes) i och för sig men hon skällde till i alla fall.


I dag har vi provat igen och hon förstår inte riktigt ännu, men skäller till snabbare än i går och hon tycker skallet är roligt, hon blir taggad och går i gång. Undrar varför jag hade fått för mig att de inte skulle gå!!


I dag blev de både stegra och backa när hon inte riktigt förstod vad jag förväntade mig, men sedan kom det........skallet   


I går komenderade Maud mig och Anna i ff. Anna har Hopes 1/2 syster Joy. De var första gången sedan op (i feb), som jag blivt komenderad i ff. Jag har knappt tränat de alls, bara väldigt korta sträckor, men de ser ut som om jag inte kommer sluta halta, så då får vi väl träna/tävla ändå och göra de bästa av de jag kan klara av.


Vi tränade även på 3:ans fjärr idag. Hon gjorde de fint med låsta bakben hela tiden, men lite "slowmotion" i rörelserna. Lite snabbare vill jag ha det.


Se själva


 

Emmi fick lite ff och annan små träning. Får hon bestämma själv, så blir det mycket backande. De tycker hon är kul   


Alldelse nyss började de regna, så nu blev de en liten stund vid datorn medan jag har kött på spisen, tills familjens middag.


Jag fotar en hel del och vägrar använda auto, vill lära mig ställa in de som behövs för att få fina bilder. Än så länge får jag "kasta" många bilder.............men förr eller senare så ska jag väl få till det. 

Rörliga motiv är svårast.


Emmi och Hope nu på em

 



I morgon har jag, Marie och Maud vår första Temakväll med spår. Få se hur många som kommer. Fler än ca 8 blir svårt att hinna med.


Om allt blir som planerat kommer en av Hope´s valpar ( ja de är inte valpar längre) och är med. De åker ca 10 mil enkel väg för att vara med. De ska bli så kul att se dem och Oscar. Annars är de i vallhagen jag ser dem jobba.


 











Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards