gammelflaxen

Alla inlägg den 31 augusti 2014

Av gammelflaxen - 31 augusti 2014 18:44

I dag var vi på klubben och tränade med Marie och Xit. Emmi var med och de blev ordentlig störning för Xit, då hon var vääääldigt villig idag. (höglöp). Att hon var med störde Hope också, som gjorde en massa hyss hon inte brukar.


Jag vet inte vad jag ska tycka om dagens träning. En del gick  väldigt bra andra fungerade mindre bra.


Emmi följde med Marie och Xit på promenad och jag skulle börja med att sända Hope till rutan.......Hon tog mitt rutan som ok!!! och kastade sig bakåt och skulle springa efter dem, så vi fick börja träningen med ett nej. Inte något jag brukar behöva göra.


Sände henne igen och hon sprang, fast inte så särskilt snabbt och sedan fanns de tydligen en stor fläck man inte kunde springa på och där blev de en omväg, men hon sprang ändå in i rutan rakt.


Träningen fortsatte på samma vis, ömsom vin ömsom vatten.


Vi körde variabelförstärkning i ff. Marie läste för mig och vi började på 5:an. De gick faktiskt riktigt bra. Jag måste tänka mig för bara hur jag rör mig. (har svårt att låta bli att röra axlarna)


Jag läste sedan för Marie och Xit.


Så blev vi kommenderade. Vi sattte ihop ett kort ff och sedan vittringen. De fungerad jättebra.

 

Marie kommenderade oss också i 3:ans fjärr och den fick jag vara nöjd med.


Emmi fick också komma ut och träna lite bla var vi störning till Xit under ff. Hon var så duktig och tittade inte på dem...........jo någon gång när vi var riktigt nära, men annars gick hon fint.


 


När vi kom hem blev de lite fysträning och jag tog lite bilder i pausen.

 


 

   

      

Här om dagen var Ajax här och han hade så kul 

       

Ajax Emmi och Hope

     

I torsdags em var vi och tränade tillsammans med Maud och lille P. Då fungerade nästan allting.


Hope hade fullfart in i rutan, fjärren satt på 10 m och längre. Stegförflyttningar, ff, vändningar på stället ja allt satt som de skulle och jag var så nöjd med min Diamant.


Tidigare i veckan hade vi Tema spår tillsammans med Marie och Maud. Alla deltagare var jätteduktiga.

 Här är några av de deltagande hundarna


Lilla Lycka

 



Collin

 


Förra veckan var Birgitta och Thomas med och spårade med Oscar. I helgen har de varit på kurs i hårda spår.

Gå in på Nordiska Hunds fb sida så kan ni se en liten film.




Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards