gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Spårskogen

Av gammelflaxen - 16 augusti 2010 18:51

I dag har Hope spårat för första gången på 2 år. Vi träffade Marie, Maud, Erika, Susanne och Mikaela idag i skogen.  Marie       var så gullig att hon la ett spår till Hope. Spåret var ca 300 m och hade 6 pinnar. De fick ligga ca tre kvart.

 

De gick bättre än jag trodde de skulle göra efter 2 år   .

 

Tack Marie.

 

Hope är mitt i höglöpet och fick inte busa med någon mysig kille i dag, de får bli om någon vecka.

 
 
Ingen bild

Liz

16 augusti 2010 20:51

Bra a du skaffat en ny blogg, jag har inte kommit in på den andra emmellan åt. Kul att Hope har fått spårat och duktig är hon också :).

 
Ingen bild

Marie o "pojkvännen" Xit

17 augusti 2010 22:21

Stor KRAM till bästa Hope som var så duktig att spåra det (faktiskt riktigt svåra) spår som hon fick gå igår. Vill gärna göra det igen =)
Kram till er båda ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards