gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Ögonlysning

Av gammelflaxen - 23 augusti 2010 18:35

I går tränade vi skott i skogen, de var inga problem. Nästa gång tänker viträna budföring med skott i skogen. Hon är inte skotträdd eller berörd, men inte van vid att de skjuter i skogen. I skogen är de ju alltid lugnt och tyst när vi tränar, även om de ibland dyker upp någon älg eller spår av björn.

 

Efter skott träningen åkte vi till klubben och tränade lydnad tillsammans med Maud och Peo (bc). Jag var riktigt nöjd med all träning igår och för första gången på länge kändes de som om krypet är på väg att funka.....................  

 

Sedvanligt fika och massa prat blev de också, de hör liksom till.

 

I dag på fm var vi in och tränade en liten, liten stund. Både Marie och Maud var där.

 

Efteråt åkte jag och Daniel in till Gävle med Hope för att ögonlysa henne. Å gissa vem som kom dit med sin matte, jo Xit!!!! Hennes älskling   hon blev inte tyst förän hon fick hälsa på honom.

 

Ögonlysningen gick jättebra, allt var UA   

 

De var så kul att Daniel ville följa med, han är alltid så mysig att umgås med.

 

 
 
Ingen bild

Marie o Xit

23 augusti 2010 23:41

Xit's ögon var också jättefina, allt ua =) Synd inte Hope var en liten springer spaniel flicka för då hade de kunnat få göra små hope-xit-bebisar =)..... tänk dig? en liten Hopeless eller Hopeful? =)
Ja de där två tycker verkligen om varandra och nu längtar vi tills de kan få leka och busa "på riktigt" igen =)
Kramar från oss ♥

gammelflaxen

25 augusti 2010 16:27

Så bra att allt var ua med honom också :-)De valparna hade blivt mysiga, härliga namn. efter helgen kan de busa igen Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards