gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 23 september 2010

Uppletande mm

Av gammelflaxen - 23 september 2010 18:04

Efter jobbet i dag träffade jag Marie och Maud med gobitarna Xitit och Peo igen. Vädret var inte de bästa molingt, fuktig och rätt varmt faktiskt............ialla fall, tyckte hundarna det.

 

 Innan vi gick in och drack kaffe och åt mackor så hann jag med att träna lite linförighet med variabel förstärkning, framförgående, platsläggande och hopp.

 

Hundarmna fick så klart följa med in..........Jonna var också med och hon tyckte de var så kul att hämta grejor och så måste hon ju hålla ordning på Peo och Xit (tyckte hon).

 

Marie hade vallat uppletande rutan och lagt ut en massa saker, så när vi kom ut gick vi för att köra lite uppletande. Maud började med Peo.

 

Full fart in till Maud

  

 

Sedan var det Marie och Xits tur. De var så duktiga både Peo och Xit. Så var det Hopes tur. Vi har ju som sagt inte kört så mycket uppletande, så jag var lite osäker på hur de skulle fungera på fullstor ruta.............men de gick så bra. De första hon gjorde var att springa längst ut i ett hörn och hämta en sak  , sedan kom hon in med 3 till, bla en plastbil och en puck. Trodde inte hon skulle plocka dem. Både när hon hittade pucken och bilen stannade hon vid dem och tittade på mig........och ville ha bekräftadt att de var rätt. Då hon kom farande in med dem i full galopp.

 

På väg till mig med pucken

 

 


Här kommer hon med en handske 

 

  


Här matte

 

  

 

Vi körde uppletandet två ggr/hund och de var super duktiga. Sedan blev de tid för bus också.

 

  

 

  


  


Trötta


  


Är jätte nöjd med dagens träning. Nu har vi nyss ätit och elden sprakar i järnspisen. Hundarna sover och Daniel pluggar. Få se om jag bakar lite senare.

 

Foto: Marie Larsson & Maud Hansson

  

 

 

 

 
 
Ingen bild

Marie o Xit

23 september 2010 21:00

Vi är också jättenöjda med dagens träning =) Blir så himla glad och fylld med energi när jag träffar er. Hope var fantastiskt duktig idag både på apellplanen och i rutan =) Vad trevligt att du lagt in så många bilder från idag. Det var många som var suddiga och så men en del blev riktigt bra. Ljuset var heller inte det bästa fotomässigt då en del bilder blev lite mörka. Saknade er ikväll på träningen men den gick bra den också. Det var så några där så det blev i stort sett störningsfri träning.
Vad härligt det låter med en sprakande brasa.
Ha det gott
Kramar från oss ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards