gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Rallylynadshelg

Av gammelflaxen - 14 november 2011 14:45

Förra veckan ramlade jag på söndagen efter kursen hos E&T. På måndagen åkte jag in till akuten och axeln var ur led. Så hela förra veckan var jag hemma med en obrukbar arm. Ja den fungerar inte särskillt bra nu heller....................muskler och senor behöver läka, men idag tog jag mig iallafall till jobbet och de gör inte lika ont.

 

Pinnarna i frysen jag skrev om, var så klart till för vittringsaportering, om någon inte förstod det.

 

Hela förra veckan belv alltså väldigt lugn när de gäller hundträning, men den är helgen var de dags för att gå en kurs för att blir rallylydnadsinstruktör. Jag är såklart inte klar än, lite fler kursdagar och hemläxor återstår. Tack vare Marie, så gick de bra trots min arm. Hon har hjälpt mig med en massa praktiska saker, som bla skära min mat och att skriva. Tack gulliga snälla Marie och utan min son hade de inte fungerat här hemma heller.

 

Marie hämtade mig och Hope på lördagmorgonen, ja Emmi var åkte med en liten bit, till mamma och pappa där hon busade med Ajax.

 

Xit, Hope och Emmi

 

Lite jobbigt för Xit blev de, då Hope nyss börjat löpa.

 

De blev två riktigt bra kursdagar, med trevliga och kunniga människor från andra klubbar. Lördagen blev de mest teori, men på söndagen var de dags att testa lite moment och att bygga banor.

 

 

Här är vi och några till deltagare bla Lina

 

God mat och gott fika blev det också och en massa roliga diskusitioner om hundträning bla. Emmi fick busa massor i helgen och idag fick hon även busa med Jasper och hans flock. De blev även ett litet kort frispår ca 75 m mer klarade jag inte av att gå för armen. De var ju ingen match för någon av syskonen bus.

 


 

 
 
Ingen bild

Marie o Xit

14 november 2011 22:29

Våra goa goa vovvar ♥ så söta där i bilen
Tusen tack för allt i helgen. Den blev ju toppenbra och trevlig
Hoppas din arm blir bra snart så vi kan träna tillsammans "på riktigt" (fast det kan vi ju ändå men skönare att inte ha ont)
Stor KRAM från oss

 
Ingen bild

Annelie Amira & Jack

15 november 2011 08:11

Visst är det kul med rallylydnad.
Hoppas att din arm snart blir bra. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards