gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Advent, hällregn, spår och kurs

Av gammelflaxen - 27 november 2011 19:13

Just nu så regn/snöar det ute. Barrometern visar på oväder och på nyheterna så var de storm i södra Sverige. Vilket väder och snart är de dec...............

 

Den här veckan har de inte blivit så mycket hundträning som jag velat. I onsdags blev de ialla fall spår för mina tjejer. Liz, Monica, Minna, Lennart och jag träffades på em. Vädret var inte de bästa, men de blev iallafall en lyckad spårträff. Lennart gick spåret med Emmi (Hope var hemma och höglöpte) och Monica följde med som störning i Emmis spår.Hon var så duktig.

Tack för hjälpen Lennart.

 

Lennart var väldigt nöjd med Jasper också. De är så kul när vi kan träffas så här då och då. De blev ju en liten släktträff då alla utom Monicas hund Prizma är släkt med varandra.

 

I lördags var de kursdags igen i Gävle, forsättningen på rallylydnadsinstruktörskursen. Vädret var super. Lite blåsig med sol.

Marie och jag åkte tillsammans. Kursen gick bra. På hemvägen fick vi punktering. Vi ringde efter Daniel som fick skjuts ut till oss och bytte däck. Så glad över min härliga och duktiga son.

 

Idag blev de spår i hällregn på fm. Jag, Marie och Kajsa med hundar träffades. Marie gick spåren åt oss och hon spårade även med mina två. Kajsa följde med som störning åt Hope. Hopes spår var ett lägrespår med 8 pinnar. Hope markerade alla utom en. Emmi fick 6 pinnar och ett spår på ca 600 m. Hon markerade också så bra. Hon fick ett lite svårare spår i dag bla längs en väg och på stigen en liten bit och sedan i snårskog. Allstså blandad terräng för henne. Tack snälla Marie för att du hjälper mig med mina hjärtan. De är guld värt.

 

Marie hade även med sig advents fika och gissa om de var gott. De går att ha mysigt i hällande regn också om man har rätt sällskap som Birgitta skrev på fb.

 

När vi kom hem blev de lite små träning inne med Emmi bla inngångar och stadgeträning på stå och ligg, lite ligg/stå, med bakåt ligg blev de också. Här är en liten kort film med target träning.

 


 

Allt som allt en bra helg. Nu blir de en lugn kväll och i morgon blir de att gå upp väldigt tidigt.

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards