gammelflaxen

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Träning under veckan, vallning och hundbus (massa bilder)

Av gammelflaxen - 24 augusti 2012 19:47

Under veckan har de blivit lite små träning med Hope.


Vi har bla börjat med vittringen, något vi inte tränat på förr särskilt många gånger och de var nog över 1 år sedan vi provade. De gick överförväntan.................så nu är de bara att forsätta och öka svårighetsgraden sakta men säkert.


Vi har också tränat sittande i grupp och att jag gömt mig på platsliggningen. Lite annat smått har vi också övat på.

Hope är så balanserad och härlig.


Hundbus har de blivit lite då och då, både med Ajax och Lennarts flock.


I dag var det dags för att åka och träffa fåren igen, med Emmi.


Hon är så taggade och på. När jag inte hinner med eller går för sakta blir hon så frustrerad att hon hoppar och biter i linan, skäller osv


I dag började jag gå med henne, men Lennart fick sedan gå i två omgånger och jag tog den sista när hon varvat ner.

Här är lite bilder.

 


Frustrationer kommer även när hon går med Lennart

 



 



 


 


 


KiraVira (Bc)


 



 


Fina Jasper väntar på sin tur


 


En av Tinas valpköpare kom förbi, Bosse med Boris. Så duktig på att valla.


När vi var klara för dagen blev de fika och prat. Sedan åkte vi iväg och lät hundarna busa. De andra som inte valltränar måste ju också få sitt.


Här är bus bilder


 


 


 

Så goa med varandra

 


Mor och son 


 


Lite badande blev det


 


 


 

Jasper, Emmi och mamma Hope

 


Nu är Hope och emmi trötta och nöjda.


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av gammelflaxen - 12 oktober 2016 17:50


Oj vad länge sedan jag bloggade något, de var i feb och jag hade varit på första kurshelgen i min utbildning till specialsöksinstruktör via SBK. Så förlåt alla ni som frågat och undrat när de skulle komma något nytt inlägg, inspirationen att skriva h...

Av gammelflaxen - 16 februari 2016 10:32


I helgen startade jag min utbildning till specialsöksinstruktör med inriktning  -  preparatsök, via SBK. De är en gedigen kursplan, där en stor del är praktiska övningar med hundar, sedan tillkommer teoretiska distansstudier och träning av hund mel...

Av gammelflaxen - 18 november 2015 12:22


Mina tjejer får fortfarande mest träna "nosarbete" och annat som de tycker är kul. Hope gillar dirrigeringsträningen, på "fågelhundsvis". Hon blir så glad och sprallig då och man ser att hon växer med uppgiften.   Jag har köpt 3 dummies (fast de ...

Av gammelflaxen - 7 november 2015 09:48


Jag fortsätter att koncentrara mig på nosarbete med tjejerna. Hårda spår och nosework är de som dominerar vår träning sedan en tid tillbaka.   Hope har också fått börja träna dirrigeringsträning på fågelhundsvis. Hon tycker de är jättekul, så nu ...

Av gammelflaxen - 15 oktober 2015 10:00


Jag har bestämt mig för att byta fokus ett tag och ta lite paus från lydnaden, istället så ska vi träna mycket mera nosarbete. De komer att bli både hårda spår och nw.   Ja en del lydnad kommer de såklart att bli och lite rally, men till största ...

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards