gammelflaxen

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av gammelflaxen - 5 juli 2012 13:12

 I går blev det ännu en heldag med hundträning av olika slag.


Dagen började inte så bra, då jag hade tid hos tandläkaren, men sedan tog dagen fart   


Vi åkte upp till Rönnåsbacken i dag också för backträning. I dag skickade jag Emmi först, ville se om hon klarade det och de gick jättebra. Lennart gick upp de 750 m och jag väntade ca 5-6 min innan jag sände henne upp för backen. Hon såg inte Lennart, men de gickhur bra som helst ändå..................början på rapporten kanske.


Så här ser backen ut

 

Den är lång och brant


Emmi sprang allt vad hon orkade uppåt och fick avsluta med belöning hos Lennart

 


När Emmi var uppe tog jag ut Hope ur bilen och nu var de hennes tur.

De gick som vanligt jättebra. Hon tar i så gruset sprutar, när hon springer i väg.


 


Självklart blir de belöning även för henne, även om de för båda är väldigt självförstärkande att få springa.


Så blev de koppel vandring ner och vattning och vila.


Jag och tjejerna åkte till klubben, där Susann och Karin byggt en RL bana. Jessica, Annika och Jeanette var också där och tränade RL med sina hundar.


Började med att ta ut Emmi för en stunds träning, sedan fick Hope gå lite FF och några moment i lägre, innan jag gick RL banan. Susann är jättebra på att bygga banor. Hon har även klubbens första titel i RL.


De blev såklart  en massa prat och fika.


Innan vi åkte hem, så blev de även hundbus med Jasper & flock.

 

Fortfarande fyllda av energi

 


Så åkte vi hem och lagade lite mat och väntade på Daniel, som kom hem från sitt sommarjobb.


När vi ätit packade vi i lite fika, hundgodis och spår grejorna åkte iväg en liten liten bit och träffade Marie och Xit. De är alltid kul att träffa dem och spåra, i dag var det extra roligt då Daniel ville följa med och lära sig lägga spår och spåra. Han älskar ju våra hundar och är så bra med alla djur, men han har inte "jobbat" med dem förr.


Marie förklarade för honom hur han skulle lägga ett spår, så han gick i väg och la dett ca 1000 m spår till Xit och Marie la spår till mina 2 tjejer. (Tack Marie)


Marie och Xit var först ut i spåret. Daniel följde med en bit efter.

 


Så var det Hoes tur att spåra. Marie gick med henne och Daniel följde efter. Här är en liten filmsnutt som han spelade in på telefonen.


 

Lite bilder blev det också

 


Belöning vid pinnarna



Hopes spår var 1,1 km med 8 apporter. Hon gick jättebra, markerade alla utom första.

Hope stå markerar vid pinnarna.


Så blev de Emmis tur. Daniel gick med henne och Marie fotade. Hon har så bråttom, så bråttom, hinner inte stanna och markera ordentlig. De är bara spåra som gäller.


 


Belöning vid markering av apporten (gäller att vara observant för att hinna se markeringarna)


    


 


 slutpinnen


 


Daniel var så duktig och han tyckte de var kul. Kan hända blir de någon kväll här och där i sommar, när han har tid och lust, som vi kan spåra tillsammans.  Oh! va kul   


Jag gillar verkligen energin och arbetsglädjen som mina tjejer har. De ger alltid allt.


För mig käns de väldigt viktigt att hundarna är i bra fysisk form för att orka med all annan träning också.


I dag har de en vilodag för dem och mig, som även har lite annat att göra en att träna (hur kul jag än tycker det är)


Kvällen kommer ängnas åt familj och vänner    


Marie och Xit har också en hemsida, här kan du komma till dem














Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards