gammelflaxen

Alla inlägg den 11 juli 2012

Av gammelflaxen - 11 juli 2012 18:32

Äntligen en dag med uppehåll ett par timmar, men jag hann bli blöt innan jag kom till baka till bilen. I dag åkte jag till klubben en liten stund och körde igenom Hope i 20 min, vågar inte gå omkring längre.

(foten, ni vet)


Så tänkte jag och Lennart köra lite fysträning med hundarna och åkte upp till Rönnåsen. Där var de så mycket människor, så vi åkte vidare till Rönnåstjärnen istället.


Där blev det en massa bus och spring, mer än vanligt eftersom de var nytt ställe för hundarna. Här kommer lite bilder från dagen.


 


 


 


 


 


 


 


 



I går tränade vi i Rönnåsen och först ut var Emmi. Lennart har gått upp för backen och jag väntar ca 8 min innan jag sänder Emmi. Hon har bråttom, bråttom och sticker i väg så fort jag får av henne kopplet, ingen ide att ropa tillbaka henne, utan nästa gång så går de bättre om jag bara koncentrerar mig på henne och inte på att filma samtidigt.



 

Efter Emmi var det Hopes tur. Hon är duktig och ett riktigt "proffs" och sist ut är Jasper, han springer också på en gång kopplet åker av. De "små" är inte helt intränade ännu, men de kan i allafall vänta 5-10 min och sedan sticka i väg i 190 uppför den långa backen. Tycker de är jätteduktiga som klarar av att springa iväg utan att se mottagaren och så långt också.


Duktiga små.






Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards