gammelflaxen

Alla inlägg den 27 juli 2012

Av gammelflaxen - 27 juli 2012 09:25

På tisdagskvällen träffades vi för att spåra och vi de var Susann, Maud, Marie och Lennart.


Lennart gick med Emmi. Idag fick hon ett lättare spår på ca 400 m i väldigt fin terräng. Förra gången vi spårade fick hon ju över 1000 m och ett spår som legat 3 tim med 7  +slut, vilket hon klarade galant.

Dagens spår gick också hur bra som helst och alla pinnar med tillbaka.


Svårigheten med dagens spårträning för både Emmi och Jasper var störningen av oss 4 som inte spårade just då och hundarna i bilarna som skällde, ja inte alla.


På väg till spåret

 


Jaspers spår var likadant som Emmis

 


Han hade de svårare med all störning runt omkring och att de inte var Lennart som gått ut spåret.


Hopes spår var ca 1 km och Maud hade lagt det. Lennart gick med henne och hon spårade fint. Missade 1 pinne. Annars hur bra som helst.


Vi hade en mysig kväll och de blev rätt sent innan jag kom hem.


Så i går var vi iväg till "Fårfarmen" och vallade. Hade tur att få komma när Nina skulle dit på besök.


Jag har gått med rätt kort linan, när jag varit där själv. Igår tog jag en längre lina och handskar fick jag låna av Maud.  Emmi fick gå både med och utan linan när Nina var med. Jag är rädd att hon kanske ska tagga till för mycket på fåren och vågar inte ha henne lös när vi är ensama, men Nina sa lita på hunden hon klarar de lös. De gör hon ju också min lilla tjej.


Vi började i lina. Här går Nina med henne. De blir lite smidigare än när jag går

 


Jag hinner inte alltid med och speciellt inte om vi ska balansträna och jag gå före fåren.


 


 


Försök inte ni ska också med resten av flocken........

 


 


Tackan måste försöka utmana Emmi lite


 

men med Nina så nära så backar inte Emmi.............men lite läskigt var det......


Jag ramlade för första gången idag också........hoppas de inte blir fler gånger......men med förstora kängor, dålig balans och dålig fot så........ men allt gick bra.


Vi hade en väldigt härlig och lärorik dag. Mycket prat och fika också klart träning. De är så kul att lära sig något helt nytt. Nina är väldigt bra på att förklara och dela med sig.


Maud och Peo var också där. Här är en stilig Peo (bc)


 


Maud tränade båda sin hundar och här är hon och Peo.


 


Här är lite fler bilder. De har byggt upp en IK1 bana att träna på och här är Kira Vira på väg med fåren. Hon är så duktigt!!


 


 


De är ett väldigt fint ställe att vara på. Vatten runt om (nästan).


De är så roligt, ser fram emot nästa gång vi träffar Nina igen, men innan dess ska vi träna lite mer.


Nu ska jag ut i solen, för den lyser på klarblå himmel. Härligt!!!


Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards