gammelflaxen

Alla inlägg den 2 november 2013

Av gammelflaxen - 2 november 2013 18:39

I dag träffades vi och 4 träningskompisar med hundar, för en heldag i skogen.


Jag hade tänkt ta med lite hembakt fika bröd mm, men de blev lite stressigt innan jag kom iväg pga Emmi, så de de blev kvar hemma (fikabrödet).

Hope och Emmi var ute och busade i morse och så helt plötslig var Emmi borta.

Både jag, Daniel och Anna letade. De i gick i skogen och jag tog bilen efter skogsvägarna runt omkring.


Emmi är ju otrolig i skogen, så jag är inte orolig att hon inte hittar hem, men hon kan ju träffa på rovdjur eller bli påkörd om oturen är framme. Efter drygt en timme hittade jag på henne, då var hon på väg hem. Blöööööt, flåsig och trött.


Vi åkte direkt till "nästa" skog" och våra träningskompisar som redan kommit dit. Vi träffades vid en mysig liten sjö och grill plats. Jag väntade där medan de åkte och la spår. Just nu kan jag nästan inte ta mig fram, pga höften.( De är något jättefel med den igen Suck!!)


Jag passade på att rasta Hope och fota henne lite, medan Emmi fick vila i bilen.

 

Finaste tjejen alltid glad och go, fylld med fart och arbetsglädje

 

När alla spår var lagda, blev de fika. Både med saffranskaka,pepparkakor och varm glögg.

Mysigt och Gott!


Så var de dags för spåren. Hopes och Xits spår hade legat ca 3 timmar.

Marie och fina duktiga Xit var ute först.


Hope väntar på sin tur

 


Så var de Hopes tur

 

Marie nu, nu.......

 


 

Hope fick ca 1 km med 7 pinnar och slut.

Hon spårade fint, men genade någonstanns och hittade 3 pinnar  + slutet.

Tror att hon ibland "tar sin väg" om hon känner vittringen, pga att så blir de ju i rapporten, som hon tränat så mycket.

Men de är ju bara att träna på och förhoppningsvis blir de högretävlingar 2014 i spår och rapport.


Så är de Emmi gummans tur

 

De var inte riktigt lika långt spår som Hopes. Emmi hittade 5pinnar och slutet. Alltså bara 2 bort.

Duktig tjej.

 


Lite bus för tjejerna och Xit, blev det innan vi åkte tillbaka till de andra för fika och korvgrillning.

Efter de blev de uppletande. Jag tränar nästan nästan aldrig det, pga att jag inte kan gå särskillt bra och inte heller agera ordentligt i början när man lär in..............men nu måste jag försöka få till de om vi ska ut i brukset nästa år.


Hope var duktig, om man tänker på hur vi tränat och Emmi också.


Tänk vilka härlig arbetshundar jag har och jag kan inte låta bli att tänka på hur mycket jag hämmar dem i träningen när jag inte kan röra mig ordentligt eller som nu knappt kan gå med käpp/krycka och ändå är de så duktiga.


Blir lite ledsen då jag tänker på att de inte kan få visa ordentligt vad de duger till.


Men är så otroligt Glad över den hjälp jag får i spåret och och med allt möjligt när vi tränar.

Tack!!


Träningen med hundarna och goa vänner ger oftast så mycket glädje och energi.


  


I går hade vi "häxor" på besök.

 


De är min duktiga systerdotter Tejja som sminkat både sig själv och min syster.

Titta också vilka fina pumpor hon gjort.


Tyson, mamma, pappa, Daniel och Anna var också med och åt gott och hade mysigt.

Ja såklart mina tjejer och Ajax också.


  


 

Se så fint de var härom dagen i solen.


Tjejerna har fått fysträning några gånger i veckan också. Här är de lite trötta.

 


  


Vi har också träffat vänner på klubben för lite innomhus träning. De är så mysigt med hundträning, prat och fika.

Eftersom vi tränar inne så blir de lite träning på nya momenet och "små pill" på sådan som ska fixas till. 

 Jättebra störningsträning blir det också.


Nu ska jag ta och mysa lite och vila min höft.





  







Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards