gammelflaxen

Alla inlägg den 14 november 2013

Av gammelflaxen - 14 november 2013 10:18

Ja de är vad vi hunnit med i veckan, när de gäller hundaraktiviteter.


I måndags blev de hundbus med Jasper och hans flock. Alla 3 aussisarna busade och sprang som tokiga. Ja lilla Picazzo försökte hänga med som alltid och Lewi springer med en stund innan han går i väg på egna upptäcksfärder.

    

Härliga underbara hundar

 


I tisdagskväll började min och Maries grundfärdighetskurs på klubben. De är första gången vi har kurs i gf, annars har vi haft klickerkurser där deltagarna själva får bestämma mycket mer vad de vill träna.

Den här kursen är mer inriktad mot tävlingsmoment och vi startar då med att ekipagen först lär sina hundar en massa gf, som vi senare kommer sätta ihop till de olika momenten.


Jag hoppas den blir lika rolig som de andra kurserna vi har haft och att våra deltagare säger till om de vill förändra något i upplägg. Vi är gärna flexibla bara det blir en bra kurs för alla.



I går var de en härligt solig och kylig dag.


   

Sista badet i år?

 


Hope hittade en sten som doftade väldigt Gott...

         


Emmi "förströrde" allt för Hope genom att gå dit och lukta och sedan kissa på stenen.....


Hope och Emmi hade så kul i skogen runt sjön

     


Väl hemma så blev de lite träning ute i solen. Jag tränade mest "sånt"

där jag inte bejöver röra mig så mycket. Så då blir de backa, fjärrskiften, lite korta sträckor kryp mm


Vi påbörjade också Dagens Trick nr 19 i går.

Färdigt ska Hope/Emmi gå runt mig 4 varv åt ett håll, sammtidigt som jag går åt motsatthåll, sedan byter vi håll. Vi får endast använda ett kommando när vi startar och ett när vi byter håll. Här kommer en liten film på våra försök i går.


 

Jag får väl se om vi hinner träna klart tricket i tid. De skulle vara kul, men de är så mycket som ska hinnas med.


I går kunde jag inte träffa mina härliga träningskompisar, eftersom jag behövde jobba. Men de tar vi igen en annan dag.






.


Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards