gammelflaxen

Alla inlägg den 9 november 2013

Av gammelflaxen - 9 november 2013 14:54

Den här veckan har vi fått till 3 st innomhus träningar på klubben med bästa träningskompisarna.


De ger faktiskt väldigt mycket att träna innomhus också, även om de inte går att träna vad som helst. De blir mycket mer detaljträning och början på nya moment.

Vi kan ju inte träna så många på en gång, så då blir det automaiskt att vi tittar på varandra och hjälps åt än mer. Sedan är de ju alltid så mysigt med fika och prat.


Xit och Emmi

 

För min del så går de inte alls särskillt bra att träna ute just nu. Min höft fungrar inte alls som den ska. Jag kan inte gå ordentligt inne, än mindre utomhus. Väntar på röntgen.........

Så då passar innomhusträningen, ännu bättre än vanligt.


I går när vi träffades hade jag bestämt att jag måste vänja hundarna vid att jag då och då går med käpp/krycka och att de ändå ska gå snyggt ff osv...............ja de är inte så lätt för dem med en matte som trycker ut dem varje steg, de blir väldigt svajiga positioner. Har jag en krycka går de bättre.................de är inte lätt att ha mig som matte. 


Jag har också haft funderingar var jag ska ha hundarna, mellan mig och käppen eller på utsidan av käppen. Slutsatsen blir att jag måste ha dem mellan mig och käppen, eftersom jag måste ha den (käppen) snett ut från mig och har jag hundarna på andra sidan kryckan så hamnar de mins 60 cm på sidan av mig.


För Emmi är de inte så svårt eller jobbig att jag har käppen. Hon gjorde så snygga ingångar ändå. Måste bara välja om jag vill ha de gamla ingångarna där hon går runt mig in på vänster sida eller de ingångarna som jag och de flesta brkar använda oss av. Emmi gör båda så snyggt.


Lite svårare var de att gå ff, se bilden. Men vi övar på. Helt plötsligt började hon också halta tillsammans med mig...........kinde inte låta bli att belöna, hon var så söt.

Vi har ju tränat på halta förut och antagligen gjorde jag något med kroppen som hon ansåg var kommandot för halta.


Kanske vi ska köra freestyle och halat i hop   gotjejen.


Hope har de svårare med min krycka/käpp. Hon tycker att den är helt onödig

.

 


Så vi tränade inte ingångar i går, utan vi tränade bara vara runt kryckan/käppen. Gå nära, gå runt, sitta mellan mig och käppen osv


Sedan blev de "vanlig" träning också. Stå, sitt, ligg inför fjärren, kryp som hon gör så snyggt och lite allt möjligt annat.


Emmi, Hope och Xit

 


Nu har vi även möblerat om lite inför kursstarten nästa vecka. Jag och Marie startar upp en grundfärdighetskurs och då ska vi vara innomhus.


Gf är så bra att ha, jag är så jätteglad att jag var så noga och tränade in de på Hope när hon var valp/unghund. De har jag fortfarande nytta av.


Jag har under hösten fått förfrågningar om jag har planer på en valpkull, av mer än en personer som träffat "valparna" i kullen efter Hope.

De skulle ju vara jättekul med en kull till om jag hittade rätt pappa, men jag har inga planer på de just nu. De går inte nu, som höften är. Men är så glad att de som frågat faktiskt träffar Hope "valparna" och gillar dem så mycket att de hör av sig och skulle villja ha en valp. 

  


 








Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards