gammelflaxen

Alla inlägg den 6 april 2014

Av gammelflaxen - 6 april 2014 11:55

I måndags träffades jag, Maud, Kajsa, Stina och Marie för att träna. De blev bla en platsliggning där jag gömde mig

 

Kajsa och Gizmo, Hope, Xit, och Azlan


Vi tränade även sitt i grupp, kryp hopp apport, fjärren och framåtsändande.

Framåtsändandet är något vi inte tränat  särskilt många gånger. Hope är duktig ut till gruppen, ja även när vi tränar utan att ha någon slags grupp alls, men vi måste få till tempo växlingen. Här ovan är en liten film.


De var som alltid jätte roligt att täffas och träna.


I torsdags var vårens första fri träning. De var Laila L som var instruktör och jag passade på att ta hjälp i vittringen och ville även ha hennes kommentarer om våra stegförflyttningar (hon är ju domare) och de är Hope riktigt duktig på.


Hope fick även en platsliggning på drygt 5 min då jag gömde mig och vi hade störningar av 5 rådjur, som jag inte ens upptäckt, men jag litar på Hope nästan till 100 % när de gäller vilt.


Vi tränade även en del annat. också. De var en kall kväll men med träning och härliga hundar och människor blir de bra ändå. Vi avslutade kvällen med hundprat och fika.


Lite hundbus med Ajax har tjejerna också fått.

 


Min syster har varit här 2 dagar och då fick Emmi lite pakour träning. Hon är ju älskar utmaningar.

Min syster tycker också de är kul, så hon fick med min hjälp träna Emmi coh jag fotade.


Syster på en byggställning och Emmi som vill upp

 


 


 


 


 

Jag gjorde en liten film också, kanske kan få upp den på youtube.


Emmi i trädet

 

Ajax kan han också. Hade tänkt att Emmi eller Hope skulle hoppa upp här men Ajax kom först.

 

Hope fick också vara med

 


 


Har haft en så skön och mysig helg.


Samtidigt går mina tankar till Maud, som i dagarna fick lov att fatta ett så jobbigt beslut om att ta bort sin fina älskade bc tjej    Miss Mollie, alldeles förtidigt på grund av svår ep.


En massa kramar går till dig och din familj.







 

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards