gammelflaxen

Alla inlägg den 13 april 2014

Av gammelflaxen - 13 april 2014 19:15

I dag träffade jag och Hope (Emmi fick vara hemma) Maud, Marie, Tobbe, Kajsa och Tomas med hundar.

 


Vi började med ett uppletande, där Marie hjälpte mig. Hope var inte så snabb eller "på". Upptäckt senare när vid krypet att hon hade ont. Lilla hjärtat.


Efter uppletandet så blev det budföring för några hundar. Vi hoppade över det i dag. Så gjorde vi platsliggning och jag gick och gömde mig i 5 min. De gick jättebra, hon låg stilla och fint.

 

Azlan, Gizmo, Frisbee, Peo, Hope och Xit


I dag hade vi bestämt att titta på och hjälpa varandra samt träna med störning. Marie och Xit var först ut, sedan var de vi.


Jag hade först inte tänk gå ff eftersom jag haltar så mycket fortfarande, men de blev ff i alla fall. Vi hade störning av resterande förare som gick, stod stilla, satt, låg och pratade medan vi blev komenderade i ff och stegförflyttningar. De gick riktigt bra, fast de blev lite svårt att runda Marie som satt på huk och hon höll sig lite väl långt i från mig i stegtförflyttningarna till vänster då jag klivit på henne förrut.


 

Vi provade också vittringen, första gången gick fint. Lite sämre andra gången men vi avslutade med en lyckad gång.


Så blev de vila för Hope, då de andra också skulle köra.

 

Maud och Peo kör samma slags störning som oss (tror vi alla valde det) Gick så bra, duktiga lille P.

 

Xit i ett så snyggt kryp

 

Fresbee i hoppet, så smidig tjej

 

Jag vet inte om de är Gizmo eller Azlan som går med Kajsa här. Fina killar båda.

 

Vi körde lite variabel förstärkning på ff och sedan tog vi fika med prat, så klart.


Så blev det ett varv igen och när de var vår tur så tog vi bla hopp apport.

     

Hopp med störning


Så blev de vittringen igen

   

Blev rätt på en gång, så då gjorde vi inte fler gånger..


Tänkte avsluta med kryp och upptäckte då att hon har ont och inte kunde sträcka ut ordentligt, så nu blir de lite vila för min Diamant.


 


Sådan här träningsdagar skulle man ha oftare. Så bra med störningsträning och alla som står runt och tittar och kommer med bra kommentarer och tips.


Störningsträningen är så jätteviktig om man vill tävla, man vet ju aldrig vad som händer.


Fick så mycket energi och ännu mer träningslust efter dagen.


Tack allihop.


  


Tidigare i veckan hade jag, Marie och Stina första gången på vår "prova på kurs". Vi började med följsamhetsträning och spontanfokus.


I torsdags var vi på vår fria träning. De var kallt och grått, men vi körde iallafall en gömd platsliggning och lite fjärr bla , sedan blev de mycket fika och prat.


I går blev de mycket bus för tjejern då Ajax var här. Kanske de var då Hope har gjort sig illa.


  


Är så GLAD att jag kan träna igen. De är som meditation för mig och jag glömer tid och rum då. Än går jag väldigt dåligt utan kryckor/krycka vilket är synd vid ff då jag trycker ut hundarna....................men snart kanske jag kan gå ordentligt.


Har ävn haft en bra helg med god mat och mys med familjen.





Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards