gammelflaxen

Alla inlägg den 2 november 2012

Av gammelflaxen - 2 november 2012 13:09

I tisdags tränade vi inne på klubben med Marie med Xit och Maud med Peo och Miss Mollie.


Vi firade Maud och Peos VP med en tårta som Maud hade med sig, så gott fika på våra träningsträffar      sedan blev det träning.


Jag fortsätter med Hopes och mina stegförflyttningar, krypet och skiftet sitt/stå stå/sitt. i fjärren.

De är de där låsta bakbenen jag vill få till...............och vi är på god väg, men inte där alltid ännu.


Emmi fick kontakt och ingångsträning, lite apportering, backa mm


I onsdags träffade vi Marie igen och Kajsa med sina två flattar.


Här är Kajsa och Gizmo, Marie och Xit samt Hope 

 



Jag fortsatte med  samma moment som i tisdags. Skiftena gick bättre idag för Hope. Stegförflyttningarna åt vänster tar sig också och krypet blir bättre och längre.


Uppskattar våra träningar innomhus, man kan finslipa på små detaljer nu när de är mörkt och kallt utomhus.


I torsdags var jag på sjukhuset 4 tim, med förberedelser inför op senare i nov. Är så innerligt trött på oprationer och sjukhus. Visst är de tur att de finns och jag är glad för all hjälp jag får, men som sagt  så otroligt less på allt som har med sjukhus och sjukdomar att göra.


Kan inte förstå att de finns tittare till sjukhus serier och dokumentärer. Jag vill inte ens se en trailer för något sjukhusprogram. Kan inte åka förbi ett sjukhus utan att gasa på så jag snabbt kommer därifrån.  


Men visst är jag glad att de finns och åt hjälpen jag och alla andra får.


På väg hem stannade jag och köpte den nya (för oss ialla fall) slick belöningen. Emmi och Jonna tycker att de är gott och slickar på den, medan Hope tog en slick och inte är mer intresserad av den.


 

Lite ålig bild. (alla bilder idag är från mobilen)


Jag undrar om de räcker med att slicka och få en smak av kyckling, kött eller bacon i munnen. Kommer hundarna inte att villja ha något att tugga och äta på? Lessnar de inte på en slick belöning?


Ja de visar sig väl. Nu ska jag prova ialla fall. De var också ett introduktionspris nu när de var nyinkommet på 20 kr mindre än i vanliga fall.


Den här fina blomman fick jag idag.

 


Nu måste jag lägga in lite ved i kökspisen och göra i ordning såsen till älgsteken och så får vi se vad resten av dagen har att erbjuda.


  







Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards