gammelflaxen

Alla inlägg den 2 december 2013

Av gammelflaxen - 2 december 2013 18:08

när jag var till ögonläkaren, så ögat läker även om jag fortfarande ser suddigt.


Förra veckan var det bla tråning med bästa träningskompisarna innomhus.


Emmi kopplar av mellan repetitionerna


Lite fysträning har de blivit och promenader (med Daniel) och bus med Ajax flera dagar i veckan.


Här är Emmi

 


Hope

 

Jag fick för ett litet tag sedan bilder på Tiger   fina killen   

 

och här är han med en av sina bästa kompisar

 


Maija, Tigers matte är väldigt duktig på att sätta upp träningsmål och planera sin träning varje vecka. Jag skulle också villja var så strukturerad i min planering. Nu när jag går så dåligt och inte kan träna ordentligt borde jag planera min hundträning ordentligt och lära in de nya moment jag har möjlighet att träna.


För Hope är de bla vittringsapporteringen som vi måste ta tag i, 3.ans fjärr är på god väg, där måste jag utöka avståndet och sätta i hop alla skiften. Hon är duktig på att inte röra bakbenen. Så klart finns det en hel del att finslipa också och att lära in, tex skall.


Jag tänkte också försöka få till en del nya beteenden som behövs i rallyn och sedan finns de ju olika rörelser/beteenden för freesyle (även om vi troligtvis aldrig kommer tävla i det). De blir roligare för oss båda om vi varvar träningen mellan tävlingslydnad/brukslydnad/rally och freestyle. Allt sådant där jag kan stå still eller sitta på en stol.


För Emmi blir det ungefär samma träning, blandade moment/beteenden för både tävlydnadn/brukslydnad/rally och freestyle. Fast jag har väldigt mycket mer att lära in på Emmi. De finns ju också väldigt mycket roliga trick och konster man kan träna. Huvudsaken är ju att vi tränar något och har kul.


Och jag ska försöka ha bättre och mer konkreta träningsmål för båda tjejerna.


OBS!! Försöka...............











Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards