gammelflaxen

Alla inlägg den 14 december 2013

Av gammelflaxen - 14 december 2013 16:22

I dag åkte vi till skogen för att träffa Marie och Xit, för spår och uppletande.


Marie hade lagt spår och gjort en uppletanderuta när vi kom. Xit hade redan gjort uppletande och när Marie och han spårat klart, så gjorde vi uppletande med mina tjejer.


Först ut var Hope och de gick riktigt bra. Även för mig att stå stilla utan kryckorna.

 

Belöning så klart när man kommer med saker

 

Emmi har lite mer fart än mamma

Efter uppletandet åkte vi till spåren. Här är Emmi och Marie.

          

 

Emmi gjorde ett kanon fint spontant spårupptag och hon spårade så bra hela tiden. Spåret var ca 1 km och hade legat ungefär 2 timmar.Apporterna var blandat vanliga pinnar och skogspinnar. Emmi missade en pinne, som låg uppe på en stubbe. Alla andra markerade hon jättebra,


Hon har som alltid full fart. Här springer hon till Marie, sedan hon kollat mig när de spårat klart.

 


Hope och Marie på väg ut i spåret

 

Hope fick också ett spår på ca 1 km med blandade pinnar. Hon var lika duktig på att "plocka upp" spåret spontant och hon missade ingen av pinnarna. Även hon hade en pinne på en stubbe som hon markerade jättebra.


Efter spåret fick mina tjejer busa med Xit, medan jag och Marie fikade i snöfallet. De var riktigt mysigt och skönt att vara ute i snön några timmar och de kändes så bra att mina tjejer fick annat än lydnadsträning. Jag hann också hem så Daniel kunde hjälpa mig in med fika väska och annat jag hade med mig, innan han åkte vidare på julbord, vad skulle jag göra utan honom och resten av fam. Goa älskade unge.


Tack snälla rara Marie för all hjälp och för några mysiga timmar i skogen.


 


I går var Ajax här några timmar. De var jättebra, då fick mina tjejer springa av sig med honom. Här kommer lite bilder, men de var inget bra fotoväder i går heller, så ni får ha överseende med dålig skärpa mm


       

Lite mer bilder

   

Ajax

 

Emmi

 

Hope

 

Hope Emmi och Ajax

 


Lite senare på em så tränade jag lite inne med Hope och Emmi.

De blev lite blandad små träning.

Hope fick bjuda på ingångar och träna stå/sitt till 3:ans fjärr framför mig och sedan desamma vid sidan inför rallyn.

De blev en liten film också. Har ju tid till sådant nu när jag måste ta de lugnt.



  

Emmi fick kontakt träning med externbelöning, ligg/stå inför fjärren mm Även här finns en liten film.



 

Kryckorna får stå i ett hörn, när vi tränar................men de blir korta träningspass.


  


I torsdags träffade jag Stina, Marie och Kajsa på klubben för lite innomhusträning. De var samma kväll som stormen "Ivar" blåste förbi. De blev ett kort träningspass, för jag vågade inte stanna så länge, var rädd att träd  skulle blåsa över vägen eller att de skulle bli strömavbrott.


Jag har så omtänksamma vänner, så de fungerar riktigt bra att åka iväg och träna. De hjälper mig med träningsväska och hundar mm


Både Emmi och Hope tyckte de var kul i torsdags på träningen och de var så härligt att åka hem med en bra känsla efter träningen. Självklart blev de fika och prat.


Hundträning ger mig energi och ännu mer när jag träffar så härliga vänner samtidigt.


  


Vill ni ha lite olika saker att träna? Gå in på Maijas blogg hon har gjort den till en adventskalender och lägger ut olika roliga saker att träna varje dag tex cookies in the corner, jaktinkallning, byteslekar, miljöbelöningar "life rewards" mm


Passa också på att gå in på Freestyelhundars Dagens Trick på fb, där lägger Susanne J ut olika trickutmaningar och lottar sedan ut priser bland de som deltagit och lagt upp en film.

Jättebra vinter träning innomhus.


Jag vill också Grattulera henne till utmärkelsen "Årets Nybörjare i Freestyle 2013" med unghunden Haven.


Nu måste jag lägga in lite mer ved i köksspisen, så det fortsätter att vara så varmt och skönt härinne, när de småblåser och snöar ute.


Hoppas de blir en vit jul.











Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards