gammelflaxen

Alla inlägg den 28 december 2013

Av gammelflaxen - 28 december 2013 19:25

Ja de har vi just nu, men de gäller allt, inte bara hundträningen. Innan jag får min op, som jag fortfarande inte fått något datum för, så är de timeout på det mesta. Trots att jag har "hög medicinsk prioritet" så har jag ännu inte fått någon tid för op. Troligen blir det inte före feb och dit känns det som en evighet.


Läkaren "lovade" jan, men opplaneraren kan inte få ihop det i jan. Höften har också blivit mycket sämre, just nu är det mest rullstol som gäller för att inte förvärra höften ännu mer. Så hundträning och väldigt mycket annat får vänta.


Hundarna får klara sig med lite små träning i köket. Jag har påbörjat Trickutmaning 20 med Emmi, få se om jag får till det. Vet inte riktigt hur jag ska få till mer fart och energi. Där har jag något att fundera och klura över och Emmi får lite nytt att träna. 


Jag vet inte riktigt vad jag ska träna med Hope. Hon gillar inte när jag går med kryckor och när jag som nu mest använder rullstolen, vill hon bara sitta i mitt knä och inte träna ordentligt. Men vi har tränat lite ingångar vid


Hope har hoppat upp i mitt knä  

 

     

 rullstolen, bara för att träna något och de går riktigt bra. Jag ska försöka fundera ut något som både Hope och jag tycker är kul att göra. Har ni några bra förslag?


Vi har ju turen att få lite "busbesök" flera gånger i veckan av Ajax. De gillar båda mina tjejer och Ajax tycker de är jättekul att komma hit. Häromdagen var vi hundvakt åt honom hela dagen och jag började även träna Tricktmaning 20 med honom. Få se om de blir klart, jag kan nog inte träna honom tillräckligt ofta. Farten från "ligg till sitta fint" kan nog bli lite svårt att få till med honom också. Inte bara för att jag sitter i rullstolen nu, utan också för han är rätt stor och tung.

*

I dag har tjejerna fått lite fysträning tillsammans med Daniel och de har även busat med Ajax.


Kom igen, jag vill iväg

 


   

Både Hope och Emmi blev nöjda med sitt fyspass idag

    


*Julafton var mysig, hemma hos mamma och pappa, med systeryster, man och barn och så klart min sambo och son. De var mycket god mat och gott fika. En massa roliga samtal och härligt umgänge. Hundarna var också med, sammanlagt 3 st go hundar som alla gärna ville vara i centrum.


Daniel och Emmi

    


Syster yster och Emmi

 


Tejja och Hope

    










  





  






Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards