gammelflaxen

Alla inlägg den 17 juni 2014

Av gammelflaxen - 17 juni 2014 11:32

I går kväll hade vi HUS möte och jag passade på att träna Hope innan mötet. I går tränade vi bara lydnad och inget annat. Jag försökte följa den träningsplan jag tänk ut, men jag är inte så bra på att följa mina tänkta träningsplaner.

 Vi har ju väldigt mycket att träna in, innan vi kan ut i 3:an eller högre.


Så i går började jag med rutan. Jag har tänkt att dela upp rutan i flera delar bla träna på att skicka henne på olika långa avstånd och att lägga henne i rutan och sedan gå ifrån och kalla in. Vi har inte tränat på inkallningar från läggande när jag går ifrån henne, faktiskt så har jag har varit dålig på att träna inkallning från ligg överhuvudtaget.

Här är en kort film från ett rätt långt skick till rutan.



  Jag gjorde 3 skick på olika avstånd och de gick rätt bra.


Hopp apport är en annan sak vi behöver träna på. Hopp/sitt/hopp går bra och apportering, men hon har inte velat hoppa tillbaka med apporten så nu började jag med att hon fick lekapportera en mjuk läderkamp grej som hon tycker om. De gick så klart bra och hon tyckte de var kul.


Hon fick sedan hoppa över hindret. Belöning med godis och leksak.

Så satte jag ihop det, men inte tävlingsmässigt utan försökte göra så de blev roligt. Hon fick ”flyga” över hindret på en gång när jag kastade hennes kampgrej och då hämtade hon den och ”flög” tillbaka över hindret.

Så då måste jag ju bara öka kriterierna lite till och avslutade med att göra de mer som de ”ska” se ut, fast hon fick fortfarande apportera sin kamp sak och de gjorde hon bra.


3.ans fjärr tränade vi också. Kommer jag för långt ifrån henne så tar hon något steg i ståendet, så jag måste skynda lite långsammare. Är jag närmare så har hon riktigt snygga skiften och gör dem med låsta bakben.


Vi tränade lite annat också bla ett kort ff och kryp.


Träningen kändes riktigt bra och vi fortsätter så här ett tag, men jag kommer också lägga in de andra momenten och försöka dela upp allt för att underlätta inlärningen. Jag ska också försöka hålla mig till mina träningsplaner, vilket jag är dålig på.


I kväll är de träningstävling på klubben i rally och då tänkte jag att vi skulle vara med.


HUS mötet i gårkväll blev lyckat och planeringen för hösten kurser är i gång och några är till och med klara.

Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards