gammelflaxen

Alla inlägg den 19 juni 2014

Av gammelflaxen - 19 juni 2014 20:01

I dag efter jobbet (jobbade till 12) åkte vi till klubben. Jag hade köpt med mig lite lunch som jag åt medan vi väntade på Liz med Hopes bror Zanto och morbror till Emmi , samt Pepsi som också är släkt med mina tjejer.


Pepsi

 


Jag var lite orolig för att de bara skulle regna, men vädret var helt ok.


Jag och Hope tränade vidare på våra rutskick på långt håll. Hon gjorde 3 lyckade och ett som blev mindre lyckat. Jag sände Hope till rutan, samtidigt som Liz körde en inkallning med Pepsi och de kom att springa rakt mot varandra, (med bara ca 1 m mellan sig) så då stannade Hope upp..........klumpig matte som inte tänkte. (men då vet jag att den störningen var för svår)


Vi tränade 3:ans fjärr och idag gick ställandet bra även på håll, ja inte 10 m men 5 m i allafall utan att hon tog något steg framåt. 2:ans skiften klarar hon på 10 m. 


Hopp/apport körde vi idag också men med en spårpinne. De gick bra. Jag följde min plan och delade upp de först innan jag satte i hop det.


Provade metallen.................hon tog den inte, bara "tassade" på den. Där måste jag tänka ut något.


Vittringen gick bra.


De blev platsliggning också


 

Zanto, Pepsi, Hope och Emmi


Ännu en platsliggning, där Emmi fick ligga bredvid Pepsi och de gick jättebra 

 


Jag körde också igenom Liz med Pepsi i Lydklass 1. de gick fint. 


Kunde sedan inte låta bli att träna lite ff med Pepsi och de gick jättebra. Jag är inte van vid hundar som tränger och han inte med förare som haltar, men de gick som sagt jättefint. Provade också ligg under gång med honom. En riktig go kille. Så roligt att träna lite med någon annas hund i bland.'


En trött Emmi

 



Vi fikade och pratade så klart en massa och sedan åkte vi ut i skogen och lät hundarna springa lite. Så glad att allt fungerad så bra med Emmi och hundar som hon inte alls är van vid. De var första gången hon träffade Pepsi. Hon har tidigare bara sätt honom från bilen en eller två ggr. Zanto har hon träffat en  gång förut.


               

 De var hur mycket knott som helst, så när hundarna sprungit en stind åkte vi upp till Rönnåsen.


Vi försökte få till en grupp bild, vilket inte var de lättaste då hundarna tittar åt olika håll mm

 

   Men tillslut så blev de en rätt ok bild

 

Lite fler bilder

     

Emmi

 



De var en så härlig och mysig dag för både mig och hundarna.


Innan vi åkte hem svängde vi förbi klubben, där jag tog en fika med Marie och Susann innan vi åkte hemåt. Nu har jag två trötta och nöjda hundar-


  


I tisdags hade vi träningstävling i rl. En nybörjarbana och en fortsättningsbana.


De var roligt att träna tävlingsmässigt.



Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards