gammelflaxen

Alla inlägg den 30 juni 2014

Av gammelflaxen - 30 juni 2014 09:49

I dag regnar det igen..... blött blött blött.....de är inte så jag vill ha på min sem, som startar i dag.


En pionknopp i regnet

  



Nyss tittade jag ut genom köksfönstret och såg att de var ett fågelbo i tak kanten på altanen och att fågelmamman matade sin enda unge. Så gulligt.............konstigt att jag inte upptäckt dem förut.


Mamma med lite mat i näbben


I lördags tävlade vi, jag och Hope rallylydnad fortsättning för första gången.

De var så kul att vi var 7 st ekipage från klubben och att vi alla tävlar i allt möjligt annat också (bruks, tävlingslydnad mm) Så roligt att de finns så mycket kul att göra tillsammans med sin hund / sina hundar


Här är 2 härliga vänner

 

Hope, Stina med lilla Puma och Marie med Xit


Jag var så nöjd med min Diamant. Hon gör som vanligt sitt bästa och vi fick i hop 93p och en 5.e plats.

   

Är glad för de 2 kommentarerna som stod på protokollet. Snygg runda, jättefin kontakt.


De har blivit lite träning inför tävlingen tidigare i veckan, blandat med både högre moment och tävlingslydnad. FF är något som vi behöver träna mycket på. då de inte blivit någon sådan träning på månader....... men snart så kanske vi kan träna de ordentligt också.


Emmi tidigare på fm, matte vad ska vi göra??

  

Ja något ska vi hitta på..............kanske en sväng till klubben trots regn......eller lite fysträning.


I går blev de ca 4 km fys i trav. Något de båda verkligen tycker om.


Emmi på stegen




 Härom dagen fick de märgben. De tycker båda tjejerna om.


Vi hade besök alldeles utanför huset, för några dagar sedan. 

 

Foto: Daniel











   




Presentation


Välkomna till Team Gammelflaxen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards